آشنایی با ویرانه های معبد ماچادو،گوا

در این معبد روزانه مراسم مذهبی مختلفی برگزار می‌شود و در مناسبت‌های خاص نیز فستیوال‌های گوناگونی در آن برپا می‌گردد.

شهر گوا یک شهر بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است که شامل بندر گوا و شهر قدیمی گوا می‌شود. این شهر دارای وسیع‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند است و طبیعت چشم‌گیر آن با تپه‌های سرسبز، رودهای زیبا، نخل‌های فراوان و درختان گرمسیری، سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.
جمعیت شهر گوا بیش از ۱.۵ میلیون نفر است.
قدمت شهر گوا به ۳ قرن پیش از میلاد و امپراطوری ماریان باز می‌گردد.
گوا ترکیبی از فرهنگ هندی و پرتغالی است که در معماری، غذا و سبک زندگی آن نمایان است.
بهترین زمان برای سفر به گوا فصل زمستان (مهر تا بهمن) است، اگرچه این فصل شلوغ‌ترین زمان نیز هست.
سیستم حمل و نقل پیشرفته‌ای ندارد اما شبکه جاده‌ای گسترده‌ای برای دسترسی به اطراف آن وجود دارد.
گوا جاذبه های گردشگری زیادی دارد که یکی از آنهاست.
شهر گوا مکان های دیدنی زیادی دارد که ویرانه های معبد ماچادو یکی از آنهاست.

معماری زیبای معبد ماچادو

معبد ماچادو از نظر معماری سبک هندویی دارد که زیبایی چشمگیری را به آن بخشیده است. این معبد در ابتدا در محله دیگری قرار داشت اما در سال ۱۵۶۰ پس از اختلافات مذهبی پرتغالی‌ها با مسیحیت، به محل کنونی در شهر پوندا در ۲۱ کیلومتری پانجیم، پایتخت گوا منتقل شد.  بعد از انتقال، این معبد چندین بار مورد بازسازی قرار گرفت که آخرین آن در سال ۱۹۷۳ بود. معماری معبد ماچادو تلفیقی از سبک هندویی و پرتغالی است که ناشی از حضور پرتغالی‌ها در گذشته در این منطقه می‌باشد.  با این حال، سبک غالب معماری آن هندویی است که زیبایی خاصی به این معبد بخشیده است. 
در این معبد روزانه مراسم مذهبی مختلفی برگزار می‌شود و در مناسبت‌های خاص نیز فستیوال‌های گوناگونی در آن برپا می‌گردد.این معبد متعلق به لرد شیوا، یکی از خدایان برجسته هندو است و از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر گوا به شمار می‌رود. 

این معبد در ابتدا در محل دیگری قرار داشت اما در سال ۱۵۶۰ میلادی پس از اختلافات مذهبی با پرتغالی‌ها، به مکان کنونی منتقل شد.

معبد ماچادو یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین معابد هندو در ایالت گوای هند است که در روستای پریول، حدود ۲۱ کیلومتری پانجیم پایتخت گوا واقع شده است. این معبد به لرد شیوا یکی از خدایان اصلی در آیین هندو تعلق دارد.
معبد ماچادو دارای معماری سنتی هندو با سبک گوایی است و از بخش‌های مختلفی تشکیل شده:
حیاط مرکزی بزرگ با اتاق‌های رنگارنگ برای زائران
تندیس گاو نندی (مرکب لرد شیوا) در ورودی
برج هشت‌ضلعی و هفت‌طبقه دیپاستامباها با چراغ‌های نفتی زیبا
حوض آب قدیمی دویست ساله
این معبد در ابتدا در محل دیگری قرار داشت اما در سال ۱۵۶۰ میلادی پس از اختلافات مذهبی با پرتغالی‌ها، به مکان کنونی منتقل شد. از آن زمان تاکنون بارها مرمت و بازسازی شده که آخرین آن در سال ۱۹۷۳ بوده است.در ماچادو مراسم مذهبی روزانه و فستیوال‌های ویژه برگزار می‌شود که می‌تواند برای گردشگران جالب باشد. ساعات بازدید از ۶ صبح تا ۱۰ شب است.

بخش های مهم معبد ماچادو

معبد ماچادو گوا دارای بخش های مهم و جالب توجهی است که عبارتند از:
تندیس گاو نندی
در ورودی معبد، تندیس جذاب گاو نندی که مرکوب لرد شیوا و برای هندوها مقدس است، قرار دارد.
حیاط مرکزی
معبد دارای یک حیاط فراخ و بزرگ است که دور تا دور آن را اتاق های رنگارنگ برای اقامت زائران و برگزاری مراسم ازدواج هندوها احاطه کرده است.
برج دیپاستامباها
در محوطه بیرونی معبد، برج هشت ضلعی و هفت طبقه ای به نام “دیپاستامباها” قرار دارد که بسیار مرتفع و زیبا است. این برج از چراغ های نفتی متعددی تشکیل شده که در شب با نورافشانی، جلوه زیبایی به معبد می بخشد.
مخزن آب قدیمی
یکی دیگر از بخش های معبد، مخزن آب کهنی است که قدمت آن به ۲۰۰ سال پیش باز می گردد.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ