تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان
رادیو جوان - همه اهنگ های ایرانی مجاز و غیرمجاز لس آنجلسیتلگرام بدون فیلتر - تله پلاس 24

 طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر

مواد لازم جهت تهیه رولت خامه ای بدون فر :
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۵۰ گرم
شکر ۵۰ گرم
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱/۲ قاشق چایخوری
خامه ۱ عدد
طرز تهیه رولت خامه ای بدون فر:
برای پخت رولت خامه ای بدون فر، ابتدا تخم مرغ و وانیل و شکر را آن قدر با همزن بزنید تا پوک و سبک شود و حجم مواد به دو برابر برسد.
سپس آرد و بکینگ پودر را سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید با لیسک آرام هم بزنید تا مخلوط شود.
سپس تابه دو طرفه را با مقدار روغن چرب کرده روی حرارت بگذارید تا داغ شود. مواد رولت را بریزید و صاف کنید.
حرارت باید کم رو به بالا یعنی ملایم باشد. سپس ده دقیقه یک طرف و پنج دقیقه طرف دیگر بپزد. سپس روی حوله نمناکی کاغذ روغنی بگذارید نان رولت را درون آن قرار بدهید و به آرامی رول کنید.
آن را کنار بگذارید تا سرد شود. سپس آن را باز کنید و خامه کشی کنید از مغزیجات و موز و شکلات به دلخواه استفاده کنید و باز رول کنید و درون کاغذ روغنی در یخچال بگذارید و سپس برش بزنید و میل کنید.
مواد لازم برای رولت خامه ای زبرا :
تخم مرغ ۳ عدد
آرد نصف پیمانه
پودر قند نصف پیمانه
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
وانیل کمی
پودر کاکائو به مقدار لازم
اگر دوست داشتید نصف قاشق عسل بریزید، عسل برای تیره ترشدن نانتان است.
طرز تهیه رولت خامه ای زبرا بدون فر:
در این روش پخت کیک رولتی بدون فر، ابتدا زرده و سفیده جدا شود. سفیده را بزنید تا پف کند بعد ۲ قاشق از پودر قند را اضافه کنید و بزنید تا فرم بگیرد. سپس در ظرفی جدا زرده ها را با وانیل و بقیه پودرقند کمی بزنید سپس دو قاشق غذاخوری آب جوش اضافه کنید تا کرم رنگ شود.
آرد و بکینگ پودر الک شده را به زرده اضافه کنید و هم بزنید و بعد سفیده را به مواد اضافه و مخلوط کنید یک کاسه ماست خوری از مواد را بردارید و به آن به مقدار لازم پودر کاکائو اضافه کنید مواد سفید را داخل تابه بریزید و مواد کاکائویی را داخل قیف بریزید و روی آن را خط بیاندازید. با یک خلال دندان به حالت زبرا درآورید بعد در آن را بگذارید.
حدود هشت دقیقه ای آماده شد در آن را باز کنید. اگر دیدید کناره های آن رنگ گرفت آماده است نباید بگذارید رولت خشک شود بیرون بیاورید و کاغذ را روی پارچه بگذارید. جدا کنید و داخل همان پارچه رول کنید وقتی خنک شد خامه را فرم بدهید ( طرز تهیه خامه روی کیک ) و خامه کشی کنید و دوباره رول کنید و برش بزنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.