اغلب مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از بی‌سوادی است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، علی اسمعیلی در بازدید از ندامتگاه ورامین گفت: به منظور بهره گیری همه زندانیان از نعمت سواد، در بدو ورود مورد ارزیابی تحصیلی قرار می گیرند تا چنانچه توانایی خواندن و نوشتن نداشتند، به کلاس‌های نهضت سواد آموزی معرفی شوند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران تصریح کرد: مهم ترین هدف سوادآموزی، آموزش مهارت‌های زندگی و اجتماعی است که از این طریق می توانند ضمن بالا بردن توانایی‌های خود در بهره گیری از نعمت خواندن و نوشتن وارد مشاغل جدید و درآمدزای مناسب برای معیشت خانواده باشند و از ارتکاب مجدد جرایم که ناشی از بیسوادی و سوءاستفاده دیگران بود، پرهیز نمایند.

وی همچنین گفت: در دوره پنجم پایش طرح سوادآموزی در زندان های استان تهران، تعداد ۱۳۰۰ نفر مددجو، بنا به خوداظهاری، کم سواد و بیسواد شناسایی شدند که از این میان پس از مصاحبه و بررسی در سامانه نهضت سواد آموزی، ۲۴۳ نفر واجد شرایط، تشخیص داده شده اند تا از کلاس های نهضت استفاده نمایند.

اسمعیلی ادامه داد: در حال حاضر کلاس های نهضت سوادآموزی در ندامتگاه های تهران بزرگ، قزلحصار، زنان، ورامین و دماوند برگزار می شود و در این طرح، ۱۲۹ نفر در آزمون های سواد آموزی، انتقال و تحکیم قبول شده اند.

وی ادامه داد: دوره تحکیم، پیشگیری از بازگشت به بی‌سوادی و استمرار و پایداری آموخته‌های سوادآموزی و دوره انتقال فرصت ادامه تحصیل برای کسانی است که دوره سوادآموزی را گذرانده اند یا فاقد شرایط ادامه تحصیل در آموزش رسمی هستند، اما علاقمند به گسترش مهارت های خواندن و نوشتن و درک مطلب و کاربرد آن در امورات زندگی شخصی هستند که نیازی اساسی است.

وی تاکید کرد: اغلب مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی که موجب بیکاری و گرایش به ارتکاب جرم می شود، ناشی از بیسوادی و عدم توانایی در خواندن و نوشتن است، مهمترین اهداف سوادآموزی دستگاه تعلیم و تربیت منطقه آموزش مهارت های زندگی، مهارت های اجتماعی ، مهارت‌های درآمدزا، یادگیری و به‌کاربردن آن است.

براساس این گزارش، زمینه تحصیل در تمام زندان‌ها، از نهضت سواد آموزی تا مقطع دکترا به صورت برابر برای همه زندانیان فراهم شده و همه آنان می توانند بر اساس تفاهمنامه‌هایی که با مراکز آموزشی ذی ربط منعقد شده، ادامه تحصیل دهند.

پایان خبر / تاریخ ما 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.