جزئیات تازه از واردات خودرو از مناطق آزاد/ ممنوعیت ورود ماشین‌های آمریکایی

تعداد رایزنهای بازرگانی در کشوری مانند سوئد 40 برابر ایران است.

به زارش خبرگزاری ، سعید اشتیاقی، کارشناس اقتصادی در یادداشتی در نوشت: موضوع رایزن بازرگانی ،متولی و نحوه انتخاب آن از دیر باز مورد بحث بوده و این بار با سخن وزیر صمت جانی دوباره گرفت و نقل محفل فعالان اقتصادی شده است.

 وی با اشاره به آمار تعداد رایزنان اقتصادی در دیگر کشورها گفت: با مقایسه رایزن‌های ایران با دیگر کشورها می‌توان به این مهم پی برد که این موضوع از چه اهمیتی برخوردار است.در حل حاضر در کره جنوبی 141 رایزن، ژاپن 143 رایزن، هند 198 و چین 22 رایزن اقتصادی دارد.

وی تاکید کرده است: این در حالی است که ایران در کل جهان تنها 6 رایزن داشت که 2 نفر در عراق و 1 نفر در کشورهای ترکیه ،ارمنستان، آذربایجان و پاکستان است.
لازم به ذکر است که آمار فوق به روز نیست یعنی این عدد در کشورهای فوق قطعا افزایش و در کشور ما نیز کاهش داشته چرا که  امروز که من بابت این یادداشت مجددا پیگیر شدم در آمار سایت سازمان توسعه تجارت تعداد ٦ رایزن به دو کشور عراق و افغانستان تقلیل یافته است .

او با طرح این سئوال که آیا می شود با  ٢ نفر انتظار توسعه در بخش تجارت خارجی داشته باشیم؟ اعلام کرده است: در عراق با این حجم تجارت یک نَفَر ؟در حالی که ترکیه کشور همسایه در حال حاضر تنها در قاره آسیا افزون بر ٣٢ رایزن بازرگانی دارد. 

مشروح این یادداشت را بخوانید.

223223

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.