پورشیب: نتیجه تیم ملی در کاراته وان ترکیه خوب بود/ برای رسیدن به المپیک کم نمی‌گذارم

ذبیح‌الله پورشیب در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، درباره کسب مدال طلای رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان در وزن ۸۴- کیلوگرم، اظهار کرد: خدا را شکر بعد از یک سال، مسابقات کاراته از سر گرفته شد. این رقابت‌ها شروع دوباره‌ای برای من بود و خوشبختانه توانستم به نتیجه خوبی در این مسابقات برسم. امیدوارم این نتایج در رویدادهای پیش رو نیز تکرار شود و در نهایت به آنچه که می‌خواهم برسم.

کاپیتان تیم ملی کاراته، افزود: تمام تلاشم را کردم و از لحاظ بدنی نیز در شرایط خوبی بودم. مسابقات در شرایط جدید و بدون تماشاگر برگزار شد. شاید به ظاهر هیجان مسابقات به خاطر نبودن تماشاگر کم بود اما هیجان روی تاتامی زیاد بود و مسابقات سطح بالایی داشت. خوشحالم با شکست رقبایم توانستم در نهایت به مدال طلا برسم.

دارنده ۲ مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی درباره کسب ۲ طلا و یک برنز تیم ملی در این رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: با ۵ نماینده در این مسابقات شرکت کردیم و با توجه به وقفه یک‌ساله به دلیل شیوع کرونا، ۳ مدال به دست آمد که فکر می‌کنم نتیجه خوبی بود. همه توقع دارند کاراته ایران در هر رویدادی بهترین نتیجه را بگیرد اما سایر کشورها نیز تلاش می‌کنند و کار برای همه سخت است.

پورشیب با اشاره به انگیزه بالای خود برای کسب بهترین نتایج، گفت: خدا را شکر در این مسابقات نیز اتفاقات خوبی افتاد و امیدوارم این روند خوب را بتوانم ادامه بدهم. فکر می‌کنم بعد از یک‌سال که در هیچ رویدادی شرکت نداشتم به نتیجه خوبی رسیدم. حریفان بسیار خوبی داشتم و توانستم عنوان‌داران جهان و اروپا را شکست بدهم. تمام نفراتی که حضور داشتند عنوان‌دار بودند که مهمترین آن‌ها رقیب کروات در نیمه‌نهایی بود که سال ۲۰۱۸ قهرمان جهان شده بود و توانستم او را از پیش رو بردارم. در فینال نیز حریفم قزاق بود که به علت مصدومیت نتوانست به روی تاتامی بیاید، البته تاکنون چندمرتبه با او مبارزه داشتم و نتایج خوبی گرفته بودم.

وی درباره انگیزه بالای خود برای کسب سهمیه المپیک توکیو، خاطرنشان کرد: تمام تلاشم را می‌کنم تا به آنچه می‌خواهم برسم و تا آخرین لحظه تمام توانم را می‌گذارم، دیگر نتیجه کار دست خداست و سرنوشتی که خواهیم داشت. برای رسیدن به المپیک کم نمی‌گذارم و امیدوارم در نهایت بهترین اتفاق رخ بدهد.

ملی‌پوش وزن ۸۴- کیلوگرم کاراته ایران با تاکید بر این‌که قطعا رقابت نهایی لیگ جهانی برای تعیین تکلیف سهمیه‌های المپیک برگزار می‌شود، گفت: البته نتیجه رقابت‌های قهرمانی اروپا نیز تاثیر مستقیمی بر نتیجه کار ما دارد. تمام بچه‌های ایران شایستگی حضور در المپیک را دارند و امیدوارم هر کدام از نفراتی که عازم المپیک شدند، به بهترین نتیجه برسند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.