اردبیل میزبان بادهای شدید/احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری وجود دارد

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، اظهار کرد: براساس هشدار هواشناسی سطح نارنجی نفوذ سامانه کم فشار دینامیکی از عصر امروز به استان موجب وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید در سطح استان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اوج فعالیت این سامانه در روز چهارشنبه ۴ فروردین و به خصوص در مناطق مرکزی شهرستان‌های اردبیل، نمین، مشگین‌شهر، نیر، سرعین و گرمی خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در این روز علاوه بر وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید شاهد رگبار باران با احتمال رعد و برق در سطح استان بخصوص مناطق مرکزی و جنوبی استان هم خواهیم بود.

محمدی افزود: با توجه به سرعت وزش باد احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، آسیب به مبلمان شهری، سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده و اختلال در پروازهای فرودگاه اردبیل وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی در برخی از معابر شهری شهرستان‌های مشگین شهر، سرعین، نیر و خلخال و احتمال اصابت صاعقه در ارتفاعات نیز از دیگر اثرات این سامانه می‌باشد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به اینکه توصیه می‌شود نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی اقدام گردد، اظهار کرد: در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره احتیاط لازم صورت گیرد.

محمدی تاکید کرد: توصیه می‌شود از اتراق و چادر زدن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای کوهستانی اجتناب گردد.

وی ادامه داد: این سامانه تا روز جمعه در سطح استان فعال خواهد بود و از بعدازظهر جمعه با شمالی شدن وزش بادها و نفوذ توده هوای سرد به منطقه ضمن کاهش دما طی روزهای شنبه تا دوشنبه آسمان استان ابری و مه آلود و در برخی مناطق با بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.