بارش های زمستانی اردبیل را چهره متفاوت می بخشد

براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل، با فروکش کردن هوای طوفانی و وزش تندبادها در مناطق مختلف استان که در چند روز اخیر در برخی از مناطق خساراتی را نیز به همراه داشته است، از روز جمعه هوای پایداری در منطقه حاکم خواهد شد و این شرایط جوی تا روز یکشنبه ادامه پیدا می کند.

بر همین اساس از روز یکشنبه با ورود سامانه سرد بارشی مناطق مختلف استان اردبیل تحت تأثیر بارش های زمستانی قرار می گیرد تا بار دیگر شهرهای مختلف استان اردبیل چهره زمستانی به خود بگیرند.

این بارش ها که در مناطق شمالی همراه با باران خواهد بود هشت تا 10 میلیمتر ساکنان این مناطق را به ویژه کشاورزان امیدوار به فصل زراعت شایسته می کند تا شرایط مساعدی برای اراضی دیم در کشت و زرع به وجود آید.

در این روزها ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل نیز شاهد بارش برف بین سه تا پنج سانتیمتر خواهند بود که در ارتفاعات این بارش ها تا 48 ساعت ادامه پیدا می کند.

با ورود این سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه باز هم هوای پایدار در مناطق مختلف استان حاکم خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل به حاکم شدن سرمای شدید و یخبندان در صبح روز یکشنبه و دوشنبه اشاره کرده و از باغداران، مرغداران و صاحبان تأسیسات کشاورزی خواسته تا برای جلوگیری از سرمازدگی بهاری مراقبت های لازم و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند تا خسارتی از قبل این سرما و یخبندان برای آنها رقم نخورد.

با وزش تندباد در روزهای گذشته که در گرمی و مشگین شهر تا 120 کیلومتر نیز گزارش شده، وضعیت جوی استان اردبیل شرایط متفاوتی داشته به طوریکه این وزش تندباد تا صبح روز جمعه همچنان ادامه خواهد داشت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.