۱۲ فروردین، روز تعیین سرنوشت و رأی به مردم سالاری دینی است

محمدتقی رهبر در گفت و گو با خبرگزاری تاریخ ما درباره ۱۲ فروردین؛ روز رأی مردم به جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: مردم از رژیم ستم شاهی، انحراف و زورگویی بیگانگان به تنگ آمده بودند و زمانی که امام راحل نهضت را آغاز کردند خواسته های خودشان را در جمهوری اسلامی یافتند، چرا که مردم خواهان این بودند که اسلام ناب، استقلال کشور و حاکمیت عدالت محقق شود. به همین دلایل و چون خواسته‌های خود را در شعارهای انقلاب اسلامی یافتند، در روز همه پرسی ۱۲ فروردین به جمهوری اسلامی آری گفتند.

وی با بیان اینکه مردم با رأی خود به جمهوری اسلامی در واقع به مردم سالاری دینی رأی دادند، افزود: ملت انقلابی ایران در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با حضور گسترده در این همه پرسی، حماسه ای بزرگ خلق کردند و ۹۹ درصد آنان به جمهوری اسلامی رأی دادند. بنابراین روز جمهوری اسلامی روز استقرار حاکمیت نظام بود. البته امام راحل می توانستند نوع نظام آینده را به دلیل اقبال عمومی در جامعه به رأی مردم نگذارند، اما برای اینکه به رأی مردم احترام بگذارند نوع نظام آینده را در معرض رأی مردم قرار دادند و به این وسیله مردم سالاری را تثبیت کردند.

امام جمعه موقت اصفهان، گفت: مردم سالاری دینی ۴۲ سال است که به یک اصل ماندگار تبدیل شده است و خواست مردم همراه با دین مطرح می شود. باید اصل مردم سالاری دینی نصب العین همه مردم و مسئولان باشد. سه اصل رأی ملت، مصلحت مردم و مردم سالاری دینی همیشه باید در این کشور ساری و جاری باشد که خوشبختانه تمام ارکان جمهوری اسلامی با رأی مستقیم یا غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند.

رهبر تصریح کرد: مردم در ۴۲ سال گذشته به خوبی به وظایف خود در قبال جمهوری اسلامی عمل کرده اند، به همین دلیل مسئولان باید در خدمت خالصانه به این مردم نجیب کوتاهی نکنند. امام خمینی(ره) فرمودند «در هیچ دوره ای از تاریخ مردمی مانند ملت ایران نداشته ایم». این سخن امام راحل واقعا درست است و در کشور حرکت جامع برای تثبیت نظام الهی اتفاق افتاد که وظیفه همه مسئولان است که از این دستاورد بزرگ صیانت و مشکلات مردم را حل کنند و اجازه ندهند سودجویان در مناصب مختلف به نظام و انقلاب ضربه بزنند.

وی ادامه داد: بها دادن به مردم و خدمت به آنان از اهمیت خاصی برخوردار است. بعد از همه پرسی سال ۱۳۵۸ مردم در دفاع مقدس از کیان انقلاب و کشور دفاع جانانه کردند که این امر مسئولیت حکومت و دولت را سنگین تر از گذشته می کند.

پایان خبر / تاریخ ما  

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.