آبرسانی به ۱۸۵ روستا در سیستان و بلوچستان/ تسریع پروژه های آبی نیازمند تخصیص اعتبار

علیرضا قاسمی در گفت وگو با خبرگزاری تاریخ ما بیان اینکه معضل بی‌آبی تبدیل به قصه و غصه هر روز ما به عنوان خادمین مردم شده است  افزود: تکمیل پروژه‌های آبرسانی در سیستان وبلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات به صورت ویژه است و چشم امید مردم به یاری دست مسئولان است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات برای اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای پهناورترین استان کشور گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام آبرسانی در گرو تخصیص اعتبارات است که به موجب آن می‌توان آب را به جان تشنه این خطه رساند و به زیباترین دستاورد خدمت که جز لبخند رضایت مردم نیست دست یافت.

وی اضافه کرد: به رغم عدم تخصیص کامل اعتبارات، در سه ماهه نخست سال ۹۹  با تکمیل عملیات تصفیه خانه و با استفاده توأم از خطوط جدید و قدیم طرح تأمین آب  ۱۸۵ روستای شهرستان چابهار در محدوده‌ی بخش های پلان و پیرسهراب با جمعیت ۴۵ هزار نفر از منابع آبی پایدار سد زیردان در مدار بهره برداری قرار گرفت. 

قاسمی ادامه داد: طبق هدف گذاری صورت گرفته و بر اساس اعتبارات ابلاغ شده آبرسانی به ۱۷۳ روستا با جمعیت ۶۳ هزار نفر از محل اعتبارات ملی در دستور کار شرکت قرار گرفت که تاکنون بیش از ۹۳ روستا از نعمت آب شرب برخوردار شدند. 

وی با اشاره به اینکه  خدمت بدون وقفه و جهادگونه برای مردمی که مستحق بهترین خدمت رسانی هستند ادامه دارد افزود: پیش‌بینی می‌گردد تا تابستان تعداد ۸۰ روستای دیگر که عملیات تکمیلی خطوط انتقال و شبکه های توزیع آن در حال انجام است وارد مدار بهره برداری قرار گیرند.

این مقام مسئول اظهار کرد: در سالی که با اعتبارات محدود مواجه بودیم بالغ بر ۶۲۰ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهر و روستا صورت گرفت و به منظور حفظ سلامت مردم تعداد ۴۵ تانکر برداشت آب در بیش از ۳۲ روستای فاقد شبکه یا دچار بحران حوزه جنوب استان نصب گردید.

قاسمی همچنین از رفع تنش آبی ۹۸ روستا در سال ۹۹ خبر داد و  عنوان کرد: در سال جاری  ۳۱۰ روستای شهرستان هیرمند نیز از چرخه‌ی تنش آبی خارج می شوند.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: با توجه به عنایت صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر  تامین اعتبار مجتمع های آبرسانی روستایی از محل صندوق توسعه ملی، پیش بینی می گردد در صورت ابلاغ اعتبارات مورد نیاز، آبرسانی به بیش از ۱۸۰ روستای دیگر استان در سال ۱۴۰۰ محقق گردد که اکثر روستاها در حوزه جنوب و مرکز استان قرار دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.