دستگاههای اجرایی سیستان وبلوچستان از تمام ظرفیت برای برون رفت از مشکلات استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما کوثری در نشست کمیته رصد نارضایتی های  اجتماعی استان گفت: کمیته مذکور یک کمیته موازی با کارگروههای تخصصی نیست و مبتنی بر شرایطی با حضور برخی مدیران کل دستگاههای اجرایی در راستای بررسی مشکلات تشکیل می گردد .

وی گفت : بعضی موضوعات تخصصی است و در ذیل کارگروه های دیگر تعریف شده است لیکن زمانی که برون رفت از مشکلات با چالش مواجه می شود و احتمال می رود که ابعاد اجتماعی و سیاسی به خود بگیرد و کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهد این جلسه تشکیل می گردد.

معاون استاندار افزود: ما به دنبال این هستیم در جلسات کمیته موصوف ضمن ارتباط دوسویه با مدیران علت رخ دادها را بررسی و مبتنی بر آن راهبرد لازم و اجرایی برای برون رفت از شرایط سخت را با همکاری دستگاه های عضو تعریف و در دستور کار قرار دهیم .

کوثری افزود : در این کمیته می بایست مدیران مربوطه برای برون رفت از مشکلات موجود ضمن ارایه راهکار، مدل اجرایی آن را نیز تعریف نمایند.

وی تصریح کرد: اینکه بخواهیم تنها به بیان مشکلات پرداخته و قولهایی دهیم اما فرایندهای لازم برای رفع مشکل در آن مورد اهتمام قرار نگرفته باشد قابل قبول نیست. 

معاون سیاسی و اجتماعی در ادامه بیان داشت : موضوعاتی که در این کمیته طرح موضوع می شود به منظور آن است که گره گشایی شود و اگر در جمع بندی مباحث مشخص گردد که توان یا امکان لازم برای رفع آن در سطح استان توسط مدیران وجود ندارد موضوع به رده های بالادست در سطح ملی منعکس می گردد.

رییس کمیته نارضایتی های اجتماعی بیان داشت : برخی مشکلات که در استان رخ میدهد قابل درک است ، خیلی از موضوعات متاثر از متغیرهای کلان اقتصادی و غیره می باشد لیکن این موضوع نمی بایست وظایف و مسولیت های خطیری که بر دوش ما در استان می باشد را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: در استان همه مدیران دستگاه های اجرایی می بایست تمام ظرفیت های داخلی را برای برون رفت از مشکلات به کار بگیرند و با پیگیری موضوعات و اتخاذ تصمیمات لازم مبتنی بر راهکارهای اجرایی درون استانی در بازه های زمانی کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت تعریف نمایند.

کوثری تاکید کرد: سایر دستگاههای حاکمیتی نیز در این راستا باید اصل را بر کمک به دستگاههای اجرایی بگذارند و همراهی حداکثری داشته باشند و در نهایت در صورت عدم اقناع موارد را در این جلسه مطرح و از مدیر مربوطه توضیح بخواهند.

این مقام تصریح کرد: اینکه مثلا گفته شود در بازار نظارت وجود ندارد، نظارت یک موضوع جمعی است که همه ارگانهای دولتی، انتظامی، قضایی و امنیتی مسئولیت دارند که به این مهم کمک کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی افزود:  تولید و توزیع  در کل کشور به صورت زنجیره ای به یکدیگر متصل است و زمانی که مشکلی در بخشی از این زنجیره رخ می دهد همه این زنجیره تحت تاثیر قرار میگیرد،  لیکن هنر مدیریت آن است که نگذاریم شرایط متاثر از آن فضا بیش از ابعاد واقعی مشکلات بر استان ما تاثیربگذارد.

رییس کمیته ناراضایتی های اجتماعی افزود: اعضای کمیته در درجه اول می بایست تلاش کنند در موضوعات مختلف به یک فهم مشترک برسند تا در درجه دوم بتوانیم با اتخاذ تصمیمات درست موضوعات را فیصله دهیم؛  این جلسات جای تعارفات معمول نیست ، مدیران باید پاسخگوی شرایط حوزه های مربوطه خود باشند و اگر خللی هم وجود دارد را بیان کنند تا سایر دستگاههای عضو به نحو مقتضی پیگیری و کمک نمایند تا حتی المقدور مشکلات رفع یا تلطیف بشود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.