نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری روز سه شنبه 7 اردیبهشت، گفت: ماه مبارک رمضان حساس ترین ایام را فرا روی ما قرار داده است و نیمه این ماه تولد کریم اهل البیت و در ادامه آن لیالی قدر و ایام شهادت امیرالمومنان حضرت علی (ع) است که عادل ترین افراد و برترین قاضی عالم اسلام است.

وی افزود: موج چهارم کرونا بی رحمانه در کشور جولان می‌دهد و از  کادر درمانی کشور که مجاهدانه و شبانه روزی در جهت درمان بیماران تلاش می کنند و  بزودی واکسن ایرانی به جامعه ما تقدیم خواهند کرد،  تشکر می کنم. ان‌شاءالله ستاد ملی مقابله با کرونا تدابیر لازم برای جلوگیری از ابتلا و پیشگیری از این ویروس را اتخاذ خواهند کرد و البته مردم نقش اساسی را دارند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به عملکرد دیوان عالی کشور افزود: دیوان عالی کشور به عنوان عالی ترین مرجع قضایی کشور است و در سال ۹۹ قریب به ۹۴ هزار پرونده در دیوان عالی رسیدگی شده و نسبت به سال ۹۸ رشد ۳۳ درصدی و نسبت به عملکرد سال ۹۷ رشد معادل ۶۰ درصد داشته است و این در حالی است که  ما در سال‌های اخیر شعب دیوان عالی را افزایش ندادیم بلکه تعدادی از شعب فعال دیوان عالی به شعب غیرفعال تبدیل شده اما قضات دیوان عالی کشور کار جهادی کردند.

وی گفت: افزایش جلسات دیوان عالی و صدور آرای وحدت رویه دیوان عالی رشد چشم گیری داشته است. سال ۹۷ هشت رای و سال ۹۸، ۱۴ رای هیات عمومی و در سال ۹۹، ۲۱ رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عالی صادرشده است.

اسماعیلی ادامه داد: در سال ۹۹مجموع پرونده های وارده به شعب بدوی و تجدیدنظر دیوان عدالت اداری،
۲۴۶ هزار فقره به دیوان عدالت اداری بوده و پرونده های مختومه بیش از ۲۶۲ هزار پرونده بوده است و عملکرد دیوان عدالت حدود ۱۲ هزار پرونده بیش از میزان پرونده های وارده بوده است.

این خبر تکمیل می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.