برای تاریخ سازی جدید آماده می‌شویم

محمد محمدنژاد، ملی پوش تیم بسکتبال با ویلچر استان قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما عنوان کرد: سال ۸۷ در سن ۱۸ سالگی بر اثر تصادف دچار معلولیت شدم و به خاطر شرایط جدیدم حدود یک سال را در انزوا به سر بردم تا اینکه با باشگاه ایثار قم و با رشته بسکتبال با ویلچر آشنا شدم و فعالیت در این رشته را آغاز کردم.

وی با اشاره به اینکه قبل از معلولیت در رشته فوتبال فعالیت می کردم، بیان کرد: در بدو ورود به رشته بسکتبال با ویلچر با بازیکنان حرفه‌ای کشور که به تیم ایثار دعوت شده بودند، آشنا شدم و از آنان شروع به یاد گرفتن کردم و توانستم بعد از یک سال و نیم فعالیت دراین رشته به تیم ملی جوانان دعوت بشوم.

 محمدنژاد ادامه داد: در مسابقات تایلند توانستم به عنوان یکی از پنج بازیکن برتر شناخته شوم همچنین در مسابقات پاراآسیایی جوانان نیز موفق به کسب دو مدال طلا در مسابقات سه نفره و پنج نفره شدیم و برای المپیک ریو نیز به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و در آنجا نیز توانستم بیشترین زمان بازی در بین هم تیمی هایم را کسب کنم و در مسابقات آسیایی جاکاراتا نیز موفق به کسب مقام قهرمانی شدیم.

وی بابیان اینکه تیم شرایط خوبی دارد و امیدواریم نتیجه خوبی بدست بیاوریم، اظهارکرد: در حال حاضر با تیمی منسجم و با لژیونرهای خارجی که داریم برای یک تاریخ سازی جدید آماده می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط سختی برای پارالمپیک تمرین می‌کنیم، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر روز در دو نوبت صبح و عصر تمرین داریم باید روزی دو بار از خیابان مفتح (فدراسیون جانبازان و معلولین) تا ۲۲ بهمن بیاییم و در مجموع حدود چهار ساعت را درمسیر سپری می‌کنیم درحالیکه می توانستند مجموعه ای  ورزشی را برای تیم ملی تدارک ببیند که با توجه به سخت بودن تردد، این مسافت کاهش یابد.

ملی پوش تیم بسکتبال با ویلچر استان قم ادامه داد: استان اصفهان سالنی بین المللی و مجهز را به صورت رایگان در اختیارمان قرار می‌داد؛ اما فدراسیون حاضر به هزینه کردن برای هتل نشد.

وی افزود: ویلچرهای روز دنیا حدود شش هزار یورو قیمت دارند و تا کنون فدراسیون برای تهیه آنها اقدامی نکرده است و با ویلچرهای ایرانی وارد مسابقات می‌شویم که با ویلچرهای حریف هایمان قابل  مقایسه نیست.

وی در رابطه با شانس حضور نماینده دیگری استان قم در بازی های بسکتبال با  ویلچر پارالمپیک بیان کرد: رضاعیوضی برای انتخابی در تیم ملی رقیبان سختی از جمله بازیکنی  که جز بهترین های دنیا بوده و در اسپانیا بازی می کند را پیش رو دارد.

ملی پوش تیم بسکتبال با ویلچر استان قم عنوان کرد: چهار ماه دیگر باید تمرین کنیم و در بازه های ۱۴ روزه نیز اردوهای تمرینی برگزار می‌شود.

وی در رابطه با مشکلات معلولین در سطح اجتماع اظهار کرد: فرهنگ سازی و کارهای لازم برای معلولین انجام نشده است و مقایسه ای که با سایر هم تیمی هایمان که در خارج از کشور زندگی می‌کنند انجام می دهیم، متوجه می‌شویم متاسفانه کشورمان در بحث معلولین عقب است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.