هدف از نامگذاری روز جهانی قدس واگذار کردن مسئله فلسطین به دست ملت‌ها بود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، مهدی شکیبایی ظهر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در نشست «آزادی قدس نزدیک است» که در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد، بیان کرد: مساله فلسطین تنها بحران بشریت است که یک قرن از آن می‌گذرد، جنگ‌های جهانی و جنگ سرد و جنگ‌های دیگر تمام شد اما مسئله فلسطین چرا تمام نشده است.

وی با اشاره به اینکه چهل و دو سال از ایجاد روز جهانی قدس می‌گذرد، گفت: رژیم صهیونیستی در ابتدای تأسیس خود هشت جنگ علیه اعراب آغاز کرد و در همه آنها نیز پیروز شد گفت: کشوری مثل مصر که رهبر کشورهای عربی بود، سازش را با اسرائیل آغاز کرد و این باعث سرخوردگی فلسطینی‌ها شد. هدف از نامگذاری روز جهانی قدس خارج کردن این مسئله از دست دولت‌ها و انتقال آن به ملت‌ها بود.

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین عنوان داشت: رژیم صهیونیستی هیچ گاه نتوانست قلب ملت‌ها را تسخیر کند و یک سفیر این کشور در هیچ کشور عربی نمی‌تواند آزادانه در خیابان‌ها قدم بزند؛ امام خمینی (ره) همان کاری که انگلیسی برای یهود کرد برعکس آن را برای نفرت از اسرائیل انجام داد.

وی با اشاره به اینکه امروز در ۵ قاره دنیا در روز جهانی قدس و روزهایی که حملات علیه فلسطین می‌شود چه تجمعات اعتراضی صورت می‌گیرد و این همان چیزی است که امام می‌خواست افزود: انتفاضه اول، ملت فلسطین را تثبیت کرد و انتفاضه دوم دولت فلسطین را تثبیت کرد و ایجاد نهاد مقدس نیروی قدس سپاه در جهت مقاومت شکل گرفت و با هدف تشکیل ارتش متحد اسلامی تأسیس شد.

شکیبایی با بیان اینکه الان نام نیروی قدس زیاد شنیده می‌شود و این نشان دهنده اجرای دقیق فرامین امام است عنوان کرد: در سوریه و عراق عملیات این نیرو باعث رعب و وحشت دشمنان شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.