بارندگی روزهای گذشته تأثیر چندانی در بهبود منابع آبی همدان نداشته

منصور ستوده در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، با اشاره به اینکه در سال آبی گذشته ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در استان همدان به ثبت رسید، افزود: میزان بارندگی سال آبی جاری نسبت به آمار بلندمدت کاهش ۱۹ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه حجم فعلی سد اکباتان ۲۱.۷ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: بارش‌های روزهای اخیر تأثیر چندانی در افزایش حجم سد نداشته به‌طوریکه حجم سد اکباتان ۲۱.۷ میلیون مترمکعب بوده و ورودی چندانی نداشته است.

ستوده با اشاره به اینکه امسال در بالادست سد اکباتان برف وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای افزایش حجم آب این سد نیاز است سیلاب‌های ناشی از ذوب برف‌های بالادست وارد سد شود که امسال برفی در بالادست سد وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سد آبشینه دارای ۴.۲ میلیون مترمکعب آب است، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد از حجم سد آبشینه پر است.

وی با اشاره به اینکه ۹۹ درصد از حجم سد کلان ملایر با ۴۴.۷ میلیون مترمکعب پر است، یادآور شد: سد سرابی تویسرکان دارای ۷.۲ میلیون مترمکعب آب است که ۷۰ تا ۸۰ لیتر در ثانیه برای شرب تویسرکان برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال میزان بارندگی‌ها کم بوده و وارد سال خشکسالی شده‌ایم نگران هستیم منابع آب شرب به ویژه در شهر همدان را در اواخر تابستان از دست دهیم که البته در این زمینه با شرکت آب و فاضلاب برنامه‌هایی داریم و مردم نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.