بارش‌های بی‌تاثیر در مازندران

احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما با اشاره به بارش های رگباری که در چند روز اخیر رخ داده و احتمال وقوع مجدد این بارش‌ها در هفته‌های آینده اظهار کرد: این بارش رگباری است که عمدتاً با رعد و برق همراه بوده و به دلیل سیستم موج ناپایدار رخ داد و تکرار آن تا هفته‌ی آینده بعید به نظر می‌رسد.

وی افزود: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی تا هفته آینده بارش‌هایی به صورت رگباری و با این شدت مشاهده نمی شود هرچند ممکن است به صورت نقطه ای بارش باران تا ۷ روز آینده اتفاق بیافتد اما عمدتا جو به صورت پایدار است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در پاسخ به اینکه آیا این میزان بارش برای پر شدن سدهای ما کمک کننده بوده و امتیاز محسوب شود یا خیر گفت: خنک شدن هوا و بارش باران در افزایش ذخیره منابع آبی تاثیر گذار است زیرا مصرف آب نیز در زمان بارندگی ها کاهش می یابد.

اسدی تصریح کرد: اما بارش های رگباری فصل بهار به اندازه نیاز بوده که برای اراضی کشاورزی و سایر مصارف خوب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای پر شدن سدها  به بارش های پاییزی و زمستانی نیاز داریم که کمک کننده هستند و همچنین بارش برف در زمستان که به صورت رواناب و جاری شدن در رودخانه ها موجب افزایش آب سدها می شود و این بارش ها تاثیر چندانی در حجم ذخیره سازی آبی سدها ندارند چرا که این بارش‌ها صرفاً به اندازه نیاز آبی فصل بهار و تابستان است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.