رشد ۴۳ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی میرجاوه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما مسعود نکودری گاز مایع، هیدروکربن و قیر را از عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کرد و افزود: این پایانه مرزی از جایگاه ویژه ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است به طوری که با برنامه ریزی و استفاده از فرصت های در نظر گرفته شده در چهارچوب همکاری و توافقنامه های فی مابین، سود سرشاری عاید کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات مدیریت کرونا استانی در حال حاضر تنها حوزه کالا در بخش های مختلف صادرات، واردات و ترانزیت از طریق این پایانه مرزی امکان پذیر است و ورود مسافر پاکستانی به داخل خاک کشور بمنظور جلوگیری از شیوع کرونا هندی از ۷ اردیبهشت ماه سال ممنوع اعلام شده است.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از واردات ۲۲ هزار و ۶۱ تن کالا در دو سال جاری از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور خبر داد و افزود: برنج، کنجد و نارنگی عمده کالاهای وارداتی این پایانه مرزی را در این مدت تشکیل می دهند.

نکودری بیان کرد: مجموع ترانزیت انجام شده در پایانه مرزی میرجاوه نیز در این مدت ۵۵ هزار و ۳۱۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰ برابری را نشان می دهد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.