فوت بیش از ۴۰۰ نفر در سوانح رانندگی

دکتر حمیدرضا نظیفی در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما اظهار کرد: ۴۱۸ نفر (۳۴۰ مرد و ۷۸ زن) سال گذشته در سوانح رانندگی محورهای درون و برون شهری و جاده‌های روستایی لرستان جان باختند.

وی با تاکید بر مولفه فرهنگ‌سازی در کاهش تصادفات رانندگی، گفت: این آمار نشان دهنده کاهش ۱۸.۵ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان عنوان کرد: بی‌احتیاطی در حین رانندگی موجب کشته شدن ۵۱۳ نفر(۴۰۳ مرد و ۱۱۰زن) از هموطنان در محورهای درون و برون شهری و جاده‌های روستایی استان در  سال ۱۳۹۸ شد.

نظیفی تصریح کرد: متاسفانه ۷۸۲۵ نفر(۵۹۸۷ مرد و ۱۸۳۸ زن) در تصادف‌های رانندگی سال گذشته در محدوده استان آسیب دیده و مورد معاینه بالینی پزشکی قانونی قرار گرفتند.

عضو شورای قضایی لرستان به کاهش ۲۵ درصدی تصادف‌های جرحی در حوزه استحفاظی لرستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و یادآور شد: ۱۰ هزار و ۴۹۴  نفر(۷۶۳۲مرد و ۲۸۶۲ زن) در سال ۱۳۹۸ برای انجام معاینات بالینی به دلیل مصدومیت در تصادفات رانندگی به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند.

وی گفت: شیوع کرونا و پای‌بندی مردم به دستورالعمل‌های کرونایی و ماندن در خانه در کنار اطلاع‌رسانی از عواقب رانندگی پرخطر تا حدی در کاهش تصادف‌های سال گذشته موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، کارشناسان فن معتقدند که مرگ و میر ناشی از تصادفات دومین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.