ضرورت شکل‌گیری ستاد عتبات عالیات در 4 شهرداری بزرگ استان

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ در جلسه بررسی وضعیت زمین و احداث پایگاه ستاد اربعین استان در مرز مهران اظهار کرد: استان سمنان در رتبه‌های برتر در بحث کمک ‌به عتبات عالیات در کشور قرار دارد که این‌ مهم نشان از ارادت مردم‌ عزیز و مومن استان سمنان به ائمه معصومین(ع) دارد و می‌توان از این مهم برای احداث پایگاه نیز استفاده کرد.

وی به تلاش‌ها برای احداث پایگاه ستاد اربعین استان در مرز مهران اشاره کرد و ادامه داد: در گام اول بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان هزینه برای محصور کردن زمین متعلق به استان سمنان در منطقه ویژه اقتصادی ایلام نیاز است و تلاش داریم تا بتوانیم این امر را در اولین فرصت انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: در این مسیر باید تلاش کنیم تا از ظرفیت خیرین ارزشمند استان در ساخت پایگاه استفاده کنیم که خوشبختانه خیرین و افراد بزرگی در این استان حضور دارند و می توانند در این امر مساعدت داشته باشند.

همچنین حسن اسلامی راد، مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری و دبیر ستاد اربعین استان سمنان گفت: سال گذشته به دلیل مباحث کرونایی، سفر اربعین انجام نشد اما امسال با برنامه ریزی ای که صورت گرفته این سفر انجام می شود.

وی با بیان اینکه مرز مهران در استان ایلام یکی از گذرگاه های خروجی برای اربعین بوده که مرز خروج برای استان سمنان و علاوه بر این، سمنان، استان معین ایلام است افزود: چند سالی است موکب پذیرایی استان سمنان در این مرز توسط استان برای پذیرایی زائران برپا می شود.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: بر اساس تصمیم و سیاست گذاری ستاد اربعین کشور، استان‌های معین استان ایلام، در منطقه ویژه اقتصادی مکانی برای احداث پایگاه ثابت دریافت خواهند کرد.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان اضافه کرد: این‌مکان را باید احداث کنیم تا در ایام اربعین از این‌ مکان استفاده کرده و در ایام دیگر سال نیز برای زائرینی که از مسیر زمینی عازم عراق می شوند، مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرار است که امسال در فاز اول بتوانیم یک سالن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی را برای این پایگاه ایجاد کنیم خاطرنشان کرد: در همین راستا از شهرداری های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان برای مشارکت در این امر خیر و اقدام در خصوص ساخت پایگاه و استفاده از ظرفیت های آنان دعوت کردیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرداری‌ها گفت: ۴ شهرداری بزرگ سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به صورت مجزا و مستقل از ستاد عتبات عالیات شهرستان ها،  نیاز است تا ستاد بازساری عتبات عالیات شهرداری را تشکیل داده و احکام اعضا را صادر کنند.

hkjihd dhl

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.