انقلاب اسلامی باعث بازگشت دین به عرصه جهانی برای تأثیرگذاری بود

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در کنفرانس بین المللی گفتمان سیاسی از دیدگاه امام خمینی (ره) که با حضور محمد جواد ظریف برگزار شده بود اظهار کرد: انقلاب اسلامی باعث بازگشت دین به عرصه جهانی برای تأثیرگذاری بود، چنان که در این راستا شاهد بودیم که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دین بر روی بسیاری از حرکت های آزادی بخش در منطقه تاثیر گذاشت.

وی تاکید کرد: پیام امام، بازگشت دین در عرصه سیاست جهانی است و در همین راستا امام دین را از دریچه نگاه مردم و پذیرش جان ها و ارواح تک تک مردم معرفی می کردند.

سید حسن خمینی در بخشی از  سخنان خود در این نشست با تشکر از اقدامات ظریف به عنوان وزیر امور خارجه ایران گفت: باید شهادت داد دکتر ظریف هم به اصول و قواعد سیاست تسلط دارند و از نظر توانایی شخصی و از جهت شناخت ، از درایت ، امانت و توان لازم برخوردار هستندو به این امور مجهز هستند.

وی ادامه داد : ظلم به ایشان، فقط ظلم به ایشان نیست بلکه ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی نیز است.

سیدحسن خمینی، ظریف را شخصی شجاع، باتقوا و باسابقه روشن ، دارای شناخت بسیار خوب از جهان و آشنا با دانش و درد مردم توصیف کرد و گفت: ایشان تلاش های ارزشمندی داشتند و مطمئن هستم که آیندگان بیش از کسانی که امروز هستند از دکتر ظریف یاد خواهند کرد و نام او را به بزرگی یاد خواهند کرد.

ادامه دارد …

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.