سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، پیشران توسعه سیستان وبلوچستان در همه‌ی بخش‌ها است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما احمدعلی موهبتی شامگاه سه‌شنبه در نشست با تعدادی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری استان، با بیان اینکه سیستان وبلوچستان دارای اقلیم چهار فصل و از استعدادهای فراوان در بخش کشاورزی، گردشگری و تولید محصولات کشاورزی منحصر به فرد برخوردار است افزود: با بهره‌برداری علمی و صحیح از منابع و ظرفیت‌های منطقه، این استان می‌تواند اقتصاد کشور را دگرگون کند.

وی با بیان اینکه در سند آمایش سیستان و بلوچستان بر ظرفیت‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تاکید شده است؛ ادامه داد: بخش گردشگری پیشران توسعه استان در همه‌ی بخش‌ها است که اثرگذاری سریع و ایجاد تحول در سایر قسمت‌ها مانند صنایع دستی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین راه‌آهن ‌و ساخت بزرگراه‌ها در استان را از زیرساخت‌های اساسی در تقویت موضوعات اقتصادی و موثر در رونق صنعت گردشگری ذکر کرد.

وی توجه به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نوین و الگوسازی مدل‌های جدید این بخش را با استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی و سودمندسازی کشاورزی خواستار شد و افزود: کشاورزی سنتی در کنار هدردادن منابع آبی و نیروی انسانی از سود و ‌صرفه اقتصادی مناسب برای کشاورزان برخوردار نیست.

موهبتی پایش بازار فروش محصولات کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری را مهم خواند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.