کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های پزشکی قانونی به ۵۲ دقیقه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، مهدی فروزش در نشست خبری امروز با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه و دهه کرامت گفت: هفته قوه قضاییه فرصتی برای تجلی عملکرد قوه قضاییه است.

وی افزود: امروزه کارشناسی در رسیدگی های قضایی نقش آفرینی می کند. اداره پزشکی قانونی تهران با تسریع در ارائه خدمات در تلاش هست که با  تسریع در ارائه خدمات و خدمت رسانی به مردم  در محاکم قضایی گام بردارد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: در حوزه پزشکی و آزمایشگاهی تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مراجعین مدنظر است و در سال ۹۹،  میانگین رسیدگی به پرونده‌ها به  ۵۲ دقیقه کاهش یافت.  

فروزش ادامه داد: میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در قصورها  ۱۹ روز هست و  در پرونده  متوفیان مجموعا ۵۰ روز میانگین مدت زمان رسیدگی هست.  

وی افزود: افتتاح دادپزشک‌ها در شهرستان‌ها و در مواردی که فوت می شود و نیاز به مراجع قضایی نیست و بستگان با دادپزشکان تماس می گیرند و گواهی و جواز دفن خارج از مجموعه پزشکی قانونی  صادر می شود و در رباط کریم اسلام شهر و شهریار و ورامین در سال گذشته دادپزشک را  عملیاتی کردیم.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی ما در پزشکی قانونی تهران مکاتبات قضایی بود که از طریق الکترونیک و حذف روش های سنتی انجام می شد که به صورت صدرصدی با تمام مراجع قضایی در کشور مرتبط هستیم و در حوزه تشریح و معاینات بالینی از طریق سیستم الکترونیک cms انجام می شود. در ۴۰ درصد از مراکزی که مرتبط هستیم نظریات بصورت الکترونیک انجام می شود.

وی ادامه داد: کشیک معاینات برقرار است و معاینات عادی تا ۸ شب هر روز برقرار است و معایناتی مثل آزار جنسی شبانه روز مورد بررسی قرار می گیرند. کشیک متوفیان در کهریزک و ورامین و شهریار فعال است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزود: اقدام خوب در سال ۹۹ دریافت الکترونیک پرونده بالینی مراجعینی که در بخش های درمانی بستری بودند هست و از بیمارستان میلاد و شهید بهشتی کلیه پرونده بالینی افراد را بصورت الکترونیک دریافت می کنیم.

فروزش افزود: در سال ۹۹ اعتبار احداث ساختمان های شرق و شمال استان را از قوه قضاییه اخذ کردیم.

ادامه دارد…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.