حمایت ۳۶۰ میلیارد تومانی از محصولات حوزه امنیت غذایی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای محصولات حوزه امنیت غذایی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما به نقل از معاونت علمی و فناوری، دکتر مصطفی قانعی در مراسم بازدید و رونمایی محصولات حوزه امنیت غذایی با اشاره به برنامه ستاد برای توسعه امنیت غذایی در کشور، بیان کرد: برای این کار نیاز داشتیم که زنجیره این زیست بوم را شناسایی و تکمیل کنیم. تاکنون ۳۶۰ میلیارد تومان هم از اعتبارات معاونت علمی و فناوری برای این کار اختصاص یافته است.

وی افزود: رونمایی از ۹ محصول امروز، بخش کوچکی از ۱۶۰ طرحی است که برای ارتقای امنیت غذایی در کشور در دست اجرا است و تلاش می کنیم همه این طرح ها را به زودی رونمایی کنیم. نقش معاونت علمی و فناوری در این کار توسعه فناوری و اثبات کارایی آن در کشور است. اما نیاز به حضور بخش خصوصی داریم تا این طرح‌ها به نتیجه مطلوب برسد.

قانعی گفت: همه طرح‌ها با هم‌افزایی و همکاری نهادهای ذیربط اجرایی شده است تا بازار این محصولات تضمین شود. باید همه نهادها در کنار هم قرار گیرند و در کنار یکدیگر بایستند تا جهش تولید اتفاق بیفتد.

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه امنیت غذایی ضروری است

کامبیز بازرگان رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این مراسم، گفت: معاون علمی و فناوری به شکلی ساختارشکنانه و جسورانه به حوزه توسعه فناوری امنیت غذایی ورود کرده و به شکلی جدی پیگیر اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها است.

وی افزود: بخش کشاورزی بر ۴ اصل منابع پایه، کشاورزان، سرمایه و دانش استوار است. در کشور ما به دلیل وجود شرایط شکننده ای که از نظر منابع داریم ضروری است که این سرمایه‌ها را حفظ و از آنها خلق ثروت کنیم.

به گفته بازرگان، تولیدات کشاورزی در کشور ما نیازمند ورود دانش است. این اهتمام نیز در کشور شکل گرفته و نهادهای موثر برای ورود دانش به این بخش کنار یکدیگر ایستاده‌اند تا از دانش و فناوری حمایت کنند. دانش محور کردن تولید نیازمند صبوری، حمایت و پذیرش شکست‌های احتمالی است.

وی گفت: باید از ورود شرکت های دانش بنیان و خلاق به حوزه کشاورزی و امنیت غذایی حمایت کنیم تا نهال دانشی که در کشور پا گرفته به درستی رشد کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.