جلوگیری دیوان محاسبات از واگذاری غیرقانونی اراضی ملی بوشهر

دیوان محاسبات استان بوشهر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن جلوگیری از واگذاری غیرقانونی اراضی ملی برای ساخت مزارع پرورشی، حدود ۶۳۰ هکتار از اراضی ملی واقع در استان که در اوایل دهه ۹۰ از سوی شخصی حقیقی تصرف شده بود، رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

همچنین با اقدامات دیوان محاسبات استان از واگذاری غیرقانونی ۱۹ هکتار از اراضی ملی به شرکت تعاونی بنیان توسعه رادین جلوگیری و در نتیجه روند واگذاری به شکل قانونی اصلاح شد.

همچنین گزارش دیوان محاسبات استان حاکی از آن است که پرونده واگذاری ۲۲ هکتار از اراضی دولتی به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به دلیل وصول نشدن ارزش واقعی زمین به مبلغ حدود ۴ میلیارد تومان در حال مستندسازی و ارجاع به دادسرای دیوان محاسبات کشور است.

نیز قرارداد واگذاری ۷۲ هکتار دیگر به دلیل بهره برداری نشدن از زمین‌های واگذار شده در مدت زمان مشخص فسخ شده است.

این گزارش از ارسال پرونده‌ای دیگر به دادسرای دیوان محاسبات درخصوص تصرف غیرقانونی و فروش حدود ۶ هزار متر مربع زمین دولتی از سوی شهرداری دیلم و ساخت مجتمع تجاری برخلاف مقررات قانونی خبر می‌دهد.

در گزارش دیوان محاسبات استان آمده است: روند واگذاری ۳۵ واحد مسکونی و یا زمین مسکونی توسط اداره کل راه و شهرسازی به اشکال مختلف به افراد غیر ذی‌حق، ساخت و سازهای غیرمجاز نظیر ساخت اسکله‌های صیادی، مسافری، نظامی و نفتی، واگذاری ۲۰ هکتار اراضی دولتی به تعاونی‌های مسکن سه اداره، واگذاری ۳۳ هکتار از اراضی دولتی به نیروی دریایی ارتش و تعیین تکلیف نهایی نشدن حدود ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های موات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دست بررسی و پیگیری است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.