از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای توسعه اشتغال زندانیان استفاده خواهیم کرد

عبدالمجید کشوری در حاشیه دیدار با دکتر امین سلاحورزیان، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان و معاونین این نهاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما، اظهار کرد: در راستای برنامه‌هایی که قوه قضاییه به‌عنوان سیاست‌ها و اولویت‌ها پیگیری می‌کند با مجموعه جهاد دانشگاهی استان برنامه‌ریزی و دیدارهایی داشتیم.

وی افزود: امروز جلسه هم‌اندیشی در بحث تعاملاتی که بین دو دستگاه می‌توانیم در راستای اجرای سیاست‌های کلان قوه قضاییه و اولویت‌های سازمان زندان‌ها در استان داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت هر دو نهاد در راستای اجرایی کردن این سیاست‌ها استفاده کنیم.

کشوری ادامه داد: با مطالبی که در این جلسه و بازدیدی که صورت گرفت اهداف و راهبردهایی که می‌شود سیاست‌ها را اجرایی کرد بین ما ردوبدل شد و نتایج خوبی نیز به دست آمد.

عضو شورای قضایی لرستان بیان کرد: ان‌شاءالله در آینده نزدیک از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای توسعه اشتغال زندانیان که یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضا در بحث توانمندسازی آنان و رفع دغدغه‌های معیشتی خانواده ایشان است استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل زندان‌های لرستان با بیان اینکه امیدواریم با همکاری جهاد دانشگاهی بحث اشتغال را بتوانیم در همه زندان‌های استان نهادینه کنیم، ادامه داد: از سال گذشته سیاستی را شروع کرده‌ایم و ادامه نیز دارد که با توجه به آن توانستیم با همکاری تمام ارگان‌های انقلابی و نهادهای ذی‌ربط در بحث اشتغال آموزش و توانمند کردن زندانیان اقدامات خوبی را پیگیری کنیم.

کشوری تصریح کرد: این سیاست منجر به این شد که بیش از ۸۰ درصد از محکومان ما در داخل ندامتگاه‌ها الآن مشغول فعالیت‌های اشتغال‌زایی هستند که از این راه نیز درآمدهایی را برای خودشان کسب می‌کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که جهاد دانشگاهی در بحث اشتغال و آموزش‌ها می‌توانیم موضوع اشتغال را به‌صورت هدفمندتر در همه زندان‌ها توسعه دهیم و از این منظر سیاست‌های قوه قضاییه و اولویت‌هایی سازمان زندان‌ها را در همه ندامتگاه‌ها اجرایی کنیم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.