دانشگاه های کردستان مرکز مهمی برای اقلیم کردستان است

سردار احمد وحیدی امروز (اول آذر) در مراسم تودیع و معارفه استاندار کردستان اظهار کرد: مردم کردستان نمونه ای از شرافت و نجات هستند و نگاهی به کارنامه این استان نشان می دهد که مردم کردستان برای دفاع از وطن سینه را در مقابل دشمنان پهن کرده و نشان دادند مردمی عمیق، فرهنگی و بصیر هستند.

وی افزود: دشمنان انواع فشارها را برای توسعه نیافتن استان وارد می کردند، اما امروز در لوای استکبار و رژیم صهیونسیتی هستند و در تلاشند که مردم غیور و پرفراز کرد رفاه نداشته باشند.

وزیر کشور عنوان کرد: امروز کردستان اعلام کرده که حاضر نیستند دشمنان مردم به آغوش جامعه برگردد و حق است که این ملت الگویی برای همگان باشد.

وی ادامه داد: بی تردید استان کردستان می تواند مرکز مهمی برای کل منطقه باشد؛ دانشگاه های کردستان می تواند مرکز مهمی برای توسعه علم در اقلیم کردستان باشد و مردم کرد عراق بدانند که در دانشگاه های ما به روی آنها باز است.

وزیر کشور افزود: این دو ملت کرد در ایران و عراق همیشه برادر بوده و هستند و می توانند مرکزی برای تمدن در منطقه باشند که این امر باید توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از پیش باید به کردستان پرداخت و کاستی ها مرتفع شود افزود: استاندار جدید باید با تمام توان وظیفه خود را نسبت به مردم ادا کرده و با شناسایی دقیق اولویت ها در راستای رفع نیازهای استان قدم بردارد.

سردار وحیدی، با اشاره به اینکه فرهنگ و سرمایه های انسانی دو رکن قدرتمند هر منطقه‌ای است که استان کردستان بهره زیادی از این مسئله برده است، افزود: سایر ظرفیت های کردستان از جمله ظرفیت گردشگری باید بیش از پیش توسعه یابد.

وی با تاکید براینکه محدودیت و فقر باید زدوده شود گفت: پروژه آبرسانی به سنندج باید در اولویت قرار گیرد.

 وزیر کشور خاطرنشان کرد: دولت به عمران استان های مرزی اهتمام ویژه ای دارد و با تدبیر و برنامه ریزی و اعتماد به توان مردم موانع را بر می دارد.

در حال تکمیل شدن است…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.