نامه‌نگاری با رئیس جمهور درباره ادغام آبخیزداری با موسسه جنگل‌ها

برخی از اساتید در مخالفت با ادغام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور با موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، به رئیس جمهور نامه نوشتند.

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، برخی از استادان دانشگاهی، در مخالفت با ادغام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور با موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، به رئیس جمهور نامه نوشتند.

در بخشی از این نامه آمده است: به جرات می‌توان گفت که پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی تنها موسسه پژوهشی تخصصی است که با درک شرایط خاص کشور، با تکیه بر توان بالای پژوهشگران خود علاوه بر تولید اطلس‌های ملی فرسایش و رسوب، سیل و ظرفیت‌های آبی، راه‌کارهای اجرایی متعددی در زمینه شناخت عوامل فرسایش خاک، راه‌کارهای کاهش فرسایش، علل و راهکارهای مهار سیل، ارائه مدل‌های مدیریت جامع آبخیزها و افزایش پتانسیل آبی کشور را به انجام رساند. ارائه راه‌کارهای نوین آبخیزداری و اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی آبخوان‌ها و احداث سدهای زیرزمینی و بومی‌سازی روش‌ها از جمله دستاوردهای مهم این تلاش‌‌ها بوده است.

از آنجا که ادغام این پژوهشکده، سبب از هم پاشیدن آن شده و سال¬ها زمان نیاز خواهد بود که دوباره چنین پژوهشکده توانمندی ایجاد شود. لذا ضمن بیان مخالفت جدی و صریح خود با این تصمیم، از جنابعالی که بر اهمیت محیط زیست و آب و خاک وقوف کامل دارید درخواست می¬شود دستور فرمائید در این مصوبه تجدید نظر شود و علاوه بر حفظ تشکیلات پژوهشکده، زمینه ارتقاء آن نیز فراهم گردد.

متن کامل این نامه در فایل نامه_اساتید_در_مخالف_با_ادغام_آبخیزداری_و_جنگل_و_مرتع قابل دسترس است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.