بخش زیادی از گندم امسال خوراک دام و طیور شد

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به آغاز کشت گندم با شروع فصل زراعی جدید در استان‌های شمال غرب خبر داد و گفت: به دلیل قیمت بالای نهاده‌های دامی در سال جاری بخش زیادی از گندم وارد چرخه خوراک دام و طیور و آنجا مصرف شد.

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، عطاءالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران از آغاز کشت گندم در استانهای شمال غرب کشور همزمان با شروع فصل زراعی جدید خبر داد و گفت: تقریبا از ۲۰ شهریورماه کشت گندم در این نقاط از کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان گوش به زنگ اعلام نرخ خرید تضمینی هستند، افزود: اگر قیمت به موقع اعلام شود و مناسب باشد میزان سطح زیر کشت مانند سال گذشته خواهد بود اما در صورتی که با تاخیر و نرخ نامناسب در این زمینه مواجه شویم تولید آسیب خواهد دید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم حداقل باید ۲۵۰۰ تومان باشد و عدد کمتر از این میزان منطقی نیست.

هاشمی با اشاره به خرید حدود ۸ میلیون تن گندم توسط دولت در سال جاری، گفت: برآورد ما این است که تولید در سالجاری بیش از ۱۲ میلیون تن است و نیاز داخل نیز بیشتر از ۱۱ میلیون تن نیست.

وی اضافه کرد: به دلیل قیمت بالای نهاده‌های دامی در سال جاری بخش زیادی از گندم وارد چرخه خوراک دام و طیور و آنجا مصرف شد ضمن اینکه بخشی هم توسط کارخانجات و دلالان خریداری شده است.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.