قیمت گوشت یک‌ساله دو برابر شد

قیمت گوشت در بهمن ماه سال جاری نسبت به بهمن ماه سال قبل دو برابر شده، تورم نقطه به نقطه بهمن ماه امسال 92.4 درصد است. این شاخص نسبت به دی ماه امسال حدود 16 درصد رشد کرده است.

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان تیر ماه امسال تورم ماهانه فرآورده‌های گوشتی روند یک‌دستی داشته، اما این کالا در مرداد ماه با جهش تورمی 11 درصدی نسبت به ماه قبل از 2.7 درصد به 13.8 درصد رسیده است.

از تورم ماهانه فرآورده‌های گوشتی در شهریور ماه و مهر ماه کاسته شده و به سه درصد رسیده، اما پس از این دوره این نرخ دوباره از آبان ماه روند صعودی خود را از سر گرفته و در نهایت در بهمن ماه امسال به 10.5 درصد رسیده است.

همچنین تورم نقطه به نقطه فرآورده‌های گوشتی از ابتدای فروردین ماه تا پایان بهمن ماه سال جاری روند صعودی داشته است. بیشترین درصد تغییر تورم نقطه به نقطه طی سه ماه اخیر (آذر، دی و بهمن) اتفاق افتاده، به‌طوری که در دی و بهمن ماه نسبت به ماه‌ قبل افزایش حدود 16 درصدی را داشته است. به‌نحوی که تورم نقطه به نقطه آذر ماه معادل 60 درصد، دی ماه معادل 76.5 درصد و بهمن ماه معادل 92.4 درصد است.

بررسی تورم نقطه به نقطه فرآورده‌های گوشتی طی سه ماهه اخیر نشان می‌دهد این میزان بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

روند تورم نقطه به نقطه فرآورده‌های گوشتی و شدت یافتن آن در سه ماه اخیر

تورم 12 ماه منتهی به بهمن ماه سال جاری فرآورده‌های گوشتی معادل 39.4 درصد بوده که این نرخ نسبت به دی ماه امسال حدود هفت درصد رشد داشته، به‌طوری که تورم سالانه آن در دی ماه امسال 32.7 درصد بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.