پیش‌بینی قیمت دلار برای هفته دوم دی 99

روز پنجشنبه قیمت دلار به ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار در بازار متشکل ۲۵,۶۰۵ تومان ثبت شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، روز پنجشنبه قیمت دلار به ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. همچنین قیمت دلار در بازار متشکل ۲۵,۶۰۵ تومان ثبت شد. اما امروز برای قیمت دلار چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

از میان خبرهایی که بر قیمت دلار موثر هستند می‌توان به گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی درباره واکسن کرونا اشاره کرد. روز پنجشنه همتی در یادداشتی نوشت: مشکل ایران برای تهیه واکسن حل شده است و ۲۰۰ میلیون یورو برای خرید واکسن اختصاص یافته است.

دنیای اقتصاد هم در این مورد نوشت: شاید این مساله به‌طور مستقیم روی قیمت دلار در بازار داخلی اثر نداشته باشد، ولی چند پیام غیرمستقیم برای بازار دارد. اولین موضوع این است که ایران می‌تواند از منابع بیرونی و بلوکه شده خود برای خرید واکسن استفاده کند.

این به معنای آن است که ایران می‌تواند منابع ارزی ضروری خود را حفظ و از منابعی که پیش از این غیر‌قابل دسترس بودند برای خرید واکسن استفاده کند. در کنار این، عده‌ای تصور می‌کنند اولین دسترسی ایران به منابع بیرونی خود می‌تواند سرآغازی برای گشایش‌های بیشتر باشد و به همین منظور تصور می‌کنند باید در خرید ارز احتیاط بیشتری به عمل آورند.

اقتصادنیوز هم نوشت: برخی از معامله‌گران تصور میکنند، لوایح مورد درخواست گروه ویژه اقدام مالی در مجمع تشخیص مصلحت تصویب خواهند شد و به دنبال آن، خروج ایران از لیست سیاه fatf کلید خواهد خورد. این گروه بر اساس چنین انتظاراتی حداقل ترجیح داده اند از موقعیت خریدار خارج شوند و منتظر تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی بمانند.

در مقابل، دسته دیگری از معامله گران باور دارند به طور سنتی تقاضا در آستانه سال نو میلادی بالا خواهد رفت، در نتیجه ترجیح می‌دهند با قرار گرفتن در موقعیت خرید، از افزایش احتمالی قیمت‌ها کسب سود کنند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا سرویس اخبار تاریخ ما بخوانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.