پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز 29 آذر 99

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه، یک میلیون و 137 هزار و 200 تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه تمام طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۹۵۰هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه، یک میلیون و 137 هزار و 200 تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه تمام طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۹۵۰هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته محمد کشتی آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، در شش روز اخیر اتفاق خاصی در بازار طلا رخ نداده و قیمت‌ها ثابت بوده است. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که قیمت طلا دیگر میلی به گران یا ارزان شدن ندارد. بنابراین احتمالا هفته آینده طلا در محدوده یک میلیون و 131 هزار تومان داد و ستد شود.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: سکه امامی در هفته گذشته عمدتا در مسیر نزولی حرکت کرد. این فلز گرانبها روزهای شنبه، یکشنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه را با افت قیمت به پایان برد و تنها در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه توانست سیر صعودی داشته باشد. در بازار ارز هم دقیقا چنین روندی حاکم بود. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که قیمت سکه بیشتر از روند بهای اونس طلا در بازارهای جهانی به حرکت قیمت دلار در بازار داخلی دقت می‌کند.

این مساله مورد موافقت کسانی نیست که اعتقاد دارند سکه در ابتدای هفته جاری با کمک افزایش طلای جهانی از مسیر نزولی خارج خواهد شد. با این حال، روند قیمت‌ها در بازار سکه در هفته گذشته و در سال جاری به صورت کلی به گونه‌ای بوده است که روند دلار برای سکه‌بازان از اهمیت بیشتری نسبت به اونس طلا برخوردار بوده است. حتی در روز پنج‌شنبه با اینکه طلای جهانی حرکت به سوی محدوده هزار و ۹۰۰ دلاری را آغاز کرده بود، سکه‌بازان به افت جزئی قیمت دلار بیشتر واکنش نشان دادند.

در مقابل برخی باور داشتند که سکه‌بازان بیشتر از روند قیمت دلار تحت تاثیر حبابی که در بازار سکه وجود دارد، رفتار کردند. در کنار این، ازنگاه این دسته، سکه‌بازان سعی می‌کنند نوسانات بهای طلای جهانی را با تاخیر در معادلات انتظاری خود وارد کنند. به باور آنها، سکه‌بازان تصور می‌کنند، نوسانات غیرمنتظره هر لحظه ممکن است در بازار طلا  و خصوصا در تایم‌های مرده رخ دهد، در نتیجه با احتیاط به روند آن توجه نشان می‌دهند.

به عنوان مثال، برخی معامله‌گران هراس داشتند که بهای اونس جهانی که پنج‌شنبه افزایشی شده بود، روز جمعه در مسیر نزولی قرار بگیرد. بازارهای داخلی ایران روز جمعه تعطیل هستند و در نتیجه خرید سکه با توجه به نوسانات روز پنج‌شنبه اونس را می‌توان ریسکی تلقی کرد. از نگاه برخی فعالان، با پایان کار بازارهای جهانی در روز جمعه، سکه‌بازان با فراغ بال بیشتری می‌توانند انتظارات خود را با بازار اونس جهانی تنظیم کنند. از نگاه این دسته در صورتی که اونس طلا بالای محدوده هزار و ۸۸۰ دلاری به کار خود پایان دهد، خریدها در بازار سکه بیشتر خواهد شد.

البته روند بازار دلار برای سکه‌بازان اهمیت زیادی دارد، ولی رفتار اسکناس آمریکایی در دو هفته اخیر، تعداد زیادی از حاضران در بازار را گیج کرده است.  هفته گذشته، برخی از تحلیلگران از افت شدید قیمت سخن گفتند و عده‌ای بر طبل افزایش قیمت‌ها کوبیدند، با این حال، دلار در دامنه محدود ۲۵ هزار و ۸۰۰ تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان نوسان کرد. در صورتی که دلار به محدوده ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان برود، انتظارات کاهشی در بازار تقویت خواهد شد.

با این حال، بسیاری از معامله‌گران فنی حاضر نیستند بی‌گدار به آب بزنند و اقدام به فروش کنند. از نگاه آنها، باید قیمت چند ساعت زیر ۲۵هزار و ۸۰۰ تومان باقی بماند تا بتوان با اطمینان بیشتر و با حجم کم به فروش‌های ارزی خود اضافه کنند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا سرویس اخبار تاریخ ما بخوانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.