راه‌اندازی خط مونتاژ ماشین‌آلات کشاورزی ایرانی در ارمنستان

صندوق­­ توسعه کسب‌و‌کار ارمنستان و یک شرکت ایرانی در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی تفاهم‌نامه همکاری برای­ تولید ماشین‌آلات کشاورزی در ارمنستان امضا کردند.

​­محسن رحیمی، رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان، با اعلام این خبر افزود: این تفاهم نامه­ در ­مراسمی در محل وزارت توسعه اقتصادی ارمنستان و در حضور معاونان ­­دو وزارت خانه کشاورزی و اقتصاد جمهوری ارمنستان به امضای­ دو طرف ­رسید که بر پایه این تفاهم‌نامه، شرکت ایرانی اقدام به صادرات انواع قطعات ماشین‌آلات کشاورزی ایرانی به ارمنستان و مونتاژ نهایی آنها در این کشور­ کرده ­و متقابلا صندوق توسعه کسب و کار ارمنستان نیز در زمینه تسهیل رویه های اداری، حضور در نمایشگاه ها و رویدادهای تجاری، کمک های فنی، اطلاع رسانی و سایر حمایت‌های قانونی با این شرکت همکاری خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، رحیمی اظهار داشت: بنا بر تفاهم صورت گرفته، در مرحله نخست پروژه،​ قرار است صادرات CKD (​قطعات کاملا منفصل یک دستگاه مانند خودرو )​­به ارزش تقریبی یک میلیون دلار از ایران به ارمنستان صورت گرفته تا مونتاژ نهایی در این کشور انجام شود.

گفتنی است، بازار هدف این شرکت ایرانی ابتدا بخش کشاورزی ارمنستان و در مرحله بعد سایر کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد بود.

 

منبع: صداوسیما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.