پیش‌بینی قیمت طلا امروز 27 آبان / طلا ارزان می‌شود؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 171 هزار تومان معامله شد. همچنین دیروز قیمت هر سکه بهار آزادی با 12 میلیون و 250 هزار تومان بود.  اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 171 هزار تومان معامله شد. همچنین دیروز قیمت هر سکه بهار آزادی با 12 میلیون و 250 هزار تومان بود.  اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته  مسعود یزدانی، نایب رئیس اتحادیه طلای تهران کاهش قیمت دلار، کاهش شدید تقاضا و انس جهانی باعث شده که بازار طلا روند آرامی داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود چنانچه مدیریت بانک مرکزی باز هم در بازار ارز تقویت شود قیمت طلا مجدد فردا ارزان ‌شود.

از سوی دیگر دیروز خبر واکسن دوم کرونا منتشر شد که به دنبال آن اونس طلا باز هم به‌صورت مقطعی ریزشی شد اما دوباره قیمت آن بالا رفت و تاساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۸۹۲ دلار رسید.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: عده‌ای از تحلیلگران با توجه به چنین دیدگاه‌هایی اعتقاد دارند که سکه به نزدیکی کف قیمت خود رسیده است و معامله‌گران بهتر است به‌صورت پله‌ای موقعیت خرید بگیرند. با این حال، کاهشی‌های بازار اعتقاد دارند، سکه در مسیر رشد با مشکلات زیادی مواجه است. به باور آنها، بازار در ۱۰ روز اخیر توان افزایشی خاصی  از خود نشان نداده است و حتی در هفته قبل نتوانست با تمام تلاش نوسان گیران پا به کانال ۱۴ میلیون تومانی بگذارد.

به باور این دسته از کاهشی‌ها، شاید قیمت سکه به سرعت وارد کانال ۱۱ میلیون تومانی نشود، ولی این فلز گرانبها در مسیر افت تدریجی قرار گرفته است و به مرور به سوی قیمت‌های پایین‌تر حرکت خواهد کرد. از نگاه آنها، با انتخاب بایدن سمت و سوی انتظارات در بازار سکه تغییر کرده است و دیگر کسی برای سفته‌بازی اقدام به خرید سکه نمی‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.