پیش‌بینی قیمت طلا امروز 20 آبان 99 / طلا ارزان می‌شود؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 223 هزار و 100 تومان معامله شد. اما برای قیمت طلا امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟ آیا امروز طلا ارزان می‌شود؟

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 223 هزار و 100 تومان معامله شد. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم به ۱۳ میلیون و 1۰۰ هزار تومان رسید. اما برای قیمت طلا و سکه امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟ آیا امروز طلا ارزان می‌شود؟

نایب رئیس اول اتحادیه طلا تهران گفت: چنانچه واکسن کرونا به یک قدمی تولید انبوه برسد قیمت انس جهانی طلا مجدد ریزش بیشتری خواهد داشت؛ ریزش قیمت انس جهانی طلا هم زمانی باعث ارزان شدن قیمت طلا و سکه در بازار ایران می‌شود که بانک مرکزی بتواند بازار ارز را مدیریت کند و اجازه ندهد که سفته‌بازها در این بازار ورود پیدا کنند.

در این مورد دنیای اقتصاد نیز نوشت: تحلیلگران بر این باورند که صعود قیمتی طلا در هفته گذشته پیش‌بینی این فلز از اقدامات انبساطی بیشتر رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده است و آنها پیش‌بینی کرده‌اند در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد و کنگره مانع بایدن برای تصویب بسته حمایتی جدید نشود، طلا می‌تواند با افزایش تقاضا مواجه شود. اما اکنون این عامل نیز تحت‌الشعاع خبر موثر بودن تولید واکسن قرار گرفته است.

با اینکه بعید است که در کوتاه‌‌مدت این واکسن به مردم برسد و درصد قابل‌توجهی از افراد را ایمن کند، اما انتظارات معامله‌گران بازار طلا احتمالا مانع از صعود قیمت طلا شود. حتی طلا می‌تواند وارد روند نزولی شود و بسیاری از سودهای خود از ابتدای سال‌جاری میلادی را پس بگیرد. از سوی دیگر کنگره تقسیم‌شده میان دو حزب احتمالا مانعی بزرگ بر سر راه بایدن برای تصویب بسته حمایتی در ابعادی باشد که مدنظر مقامات حزب دموکرات است. این خبرها، برای روند قیمتی اونس سیگنال خوبی نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.