بارش‌های اخیر به کدام میوه‌ها آسیب رساند؟

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی عنوان کرد: استان‌های زنجان، قزوین، بخش‌هایی از استان البرز، مراغه، مشکین‌شهر از جمله مناطقی هستند که دچار سرمازدگی شدند و این سرما بیشتر به محصولات تابستانه مثل شلیل، هلو و سیب گلاب آسیب زده است.

پس از بارش‌های چند روز اخیر در استان های مختلف نگرانی‌هایی به وجود آمده که امسال برخی از محصولات کشاورزی دچار آسیب شده باشند. این آسیب چقدر در بازار محصولات کشاورزی می‌تواند تاثیرگذار باشد؟

رضا نورانی، در گفتگو با سرویس اخبار تاریخ ما عنوان کرد: در بازار داخلی قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شوند. با توجه به اینکه در سال جاری بارندگی‌های خوبی را در طول یک ماه گذشته تجربه کرده‌ایم خوشبختانه وضعیت تولید ما در بیشتر استان‌ها خوب بود. نسبت به سال گذشته در بخش تولید سیب درختی به دلیل مواجهه چند استان با سرمازدگی بخشی از این محصول  را از دست دادیم. همچنین برخی از تولیدات باغات هم دچار آسیب شدند که در تابستان با کمبود آنها رو‌به‌رو خواهیم بود.

نورانی تصریح کرد: استان‌های زنجان، قزوین، بخش‌هایی از استان البرز، مراغه، مشکین‌شهر از جمله مناطقی هستند که دچار سرمازدگی شدند و این سرما بیشتر به محصولات تابستانه مثل شلیل، هلو و سیب گلاب آسیب زده است.

وی بیان کرد: در شش ماه دوم وضعیت سیب درختی در استان‌های اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی تولیدات خوبی داشتیم و انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته کمبود نداشته باشیم.در استان تهران هم باغات دماوند دچار آسیب دیدگی و سرما‌ زدگی شدید شده‌اند.

نورانی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع انتظار می‌رود سال 97 از نظر تولیدات میوه سال پرباری باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.