کشاورزی مسئول آزادسازی یک‌پنجم کربن جهان است

در حالی که بخش حمل‌ونقل و انرژی به طور معمول بزرگ‌ترین هدف‌ها برای کاهش کربن موجود در جو و متوقف کردن تغییرات اقلیمی هستند، کشاورزی و استفاده از زمین‌ها نقش بزرگ‌تری بازی می‌کنند.

اکنون بخش کشاورزی مسئول انتشار یک‌پنجم کل کربن موجود در جو است که بیشتر آن به خاطر از بین بردن جنگل‌ها برای دست‌یابی به زمین‌های قابل کشت است. از سوی دیگر تغییرات اقلیمی بر روی کشاورزی و تولید غذا تاثیر می‌گذارند و باعث افزایش گرسنگی و فقر شده‌ است.

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما از اینساید انفلنترپی، به این دلیل است که در سال ۲۰۱۶ سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد بر اقدامات عاجل برای تحقق کشاورزی پایدار تاکید کرده و آن را یک ضرورت دانسته است. سازمان ملل برای انجام این کار بر حمایت از کشاورزان خرد که درآمد کمی دارند تاکیده کرده است.

بنیاد «پکارد» یکی از سرمایه‌گذارانی است که پیش از این وارد چنین طرحی شده است. این بنیاد برای مدتی به شدت به رابطه میان کشاورزی، تغییرات اقلیمی و تنوع زیستی علاقه‌مند شده بود. اما اکنون بر روی پایدار کردن کشاورزی در سطح جهانی از طریق برخی اقداماتی جدید کار می‌کند. به نظر می‌رسد که شیوه جدید کشاورزی، معیشت و اقدامات محافظتی پکارد موفق شده است زندگی کشاورزان خرد را بهبود بخشد.

 

منبع: ایانا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.