دلار و طلا گران شد، سکه ارزان / بورس صعودی باقی ماند / 3 پیش‌بینی از آینده بازارها

امروز با وجود رشد قیمت طلا در بازار اما قیمت سکه امامی کاهش یافت. همچنین روند قیمت دلار و شاخص بازار سهام همچنان صعودی باقی ماند. اما پیش‌بینی‌ها از آینده بازار چه روندی را نشان می‌دهد؟

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، قیمت دلار در بازار امروز  9 آذر ماه امسال تا ساعت ۱۶ با 1.2 درصد افزایش، 12 هزار و 551 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز شنبه 9 آذر ماه تا ساعت ۱۶ با 900 تومان افزایش به 436 هزار و 100 تومان رسیده است.

اما قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز شنبه ۹ آذر ماه تا ساعت ۱۶ با 12 هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 353 هزار تومان رسید.

در این شرایط بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

بازار سهام در حالی دومین هفته آذر را آغاز کرد که اکثریت نمادها در بازه مثبت یا صف خرید قرار داشتند. این روند تا پایان وقت معاملات ادامه داشت و باعث شد که شاخص کل بورس با رشدی ۳۳۵۷ واحدی در کانال ۳۱۴ هزار قرار گیرد.

بازار سهام هفته را صعودی آغاز کرد.

در همین حال نظرسنجی این هفته سرویس اخبار تاریخ ما از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که تحلیل‌گران، بورس را در هفته اول آذر ماه سال ۱۳۹۸ مثبت و متعادل دانسته و کلیت بازار را در روندی صعودی ارزیابی کرده‌اند.

از وضعیت بازار جهانی هم بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، تنها ۲۷ درصد از تحلیلگران وال‌استریت به آینده طلا خوشبین هستند. این در حالی است که تعداد خوشبین‌های مین‌استریت هم به کمترین سطح شش ماه گذشته رسیده است.

در پیش‌بینی هفتگی سرویس اخبار تاریخ ما نیز اشاره شده است: با توجه به سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی چند روز اخیر به نظر می‌رسد بازار ارز متاثر از برخی اخبار سیاسی منطقه و بازار طلا متاثر از نوسان احتمالی دلار و رشد جهانی قیمت طلا تحت فشار باشند و در کنار آنها، بازار سهام روزهای آرام‌تری را پشت سر بگذارد.

کاهش چشمگیر خودروهای دپوشده در پارکینگ خودروسازان، بررسی مختصات بودجه سال ۱۳۹۹ در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، بازدهی 12 درصدی قیمت دینار کویت تنها در یک ماه، اعلام حتمی بودن کسری بودجه سال 98 و پیش‌بینی تشدید تحریم‌ها از سوی سخنگوی دولت از مهمترین اخبار امروز بودند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.