افزایش قیمت دلار و ارزانی طلا / به‌روزترین قیمت دلار / 3 پیش‌بینی از آینده بازارها

امروز قیمت دلار افزایش و قیمت طلا کاهش یافت و شاخص بورس یک روند صعودی را پشت سر گذاشت. در این شرایط از آینده بازارها چه پیش‌بینی‌هایی وجود دارد؟

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.1 درصد افزایش، 11 هزار و 803 تومان اعلام شده است.

اما در روز افزایش قیمت دلار، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز شنبه دوم آذر ماه تا ساعت ۱۷ با چهار هزار تومان کاهش به 419 هزار و 900 تومان رسید.

قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد امروز شنبه دوم آذر ماه تا ساعت ۱۷ با 22 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 175 هزار تومان رسید.

اما در این شرایط بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

بازار سهام در اولین روز از آذرماه کار خود را در وضعیتی مثبت و صعودی آغاز و تا بیش از هزار واحد مرتبه رشد کرد، اما روند صعودی در میانه بازار متوقف شد و بیش از ۴۰۰ واحد بازگشت و در کانال ۳۰۵ هزار متوقف شد.

بازار سهام امروز یک روند صعودی داشت.

در همین حال نظرسنجی این هفته سرویس اخبار تاریخ ما از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که تحلیل‌گران، بورس را در هفته اول آذر ماه سال ۱۳۹۸ متعادل و خنثی دانسته و کلیت بازار را در روندی متعادل و مثبت ارزیابی کرده‌اند.

درباره آینده طلا هم رئیس اتحادیه طلا تهران می‌گوید: پس از پایان حواشی‌های ناشی از گرانی قیمت بنزین قیمت طلا در بازار داخل ارزان شد و حالا قیمت سکه هم آرام آرام روند باثباتی را طی می‌کند.

در پیش‌بینی سرویس اخبار تاریخ ما از وضعیت بازارها در هفته پیش‌رو نیز عنوان شده است: هرچند اخبار سیاسی سیگنال‌های با اثرگذاری قابل توجه و مدت‌دار برای بازارها نداشته‌اند اما تلاش مسئولان برای ثبات این پیام را دارد که احتمالا دامنه تغییرات در بازارها طی آینده کوتاه‌مدت چندان گسترده نباشد. حتی اگر همان روند گذشته بازارها هم تکرار شود احتمالا دامنه نوسان طلا و دلار به مانند هفته گذشته نباشد و بازار سهام نیز چندان برای منفی شدن تحت فشار قرار نگیرد.

امروز همچنین سرویس اخبار تاریخ ما در گزارشی به وضعیت بازارها در آبان ماه پرداخته است. در آبان ماه امسال همزمان با آغاز گرانی بنزین اکثر بازارهای مالی با افزایش قیمت همراه شدند. بازارهایی که در مهر ماه امسال سودده بودند در آبان ماه زیان شدند و بالعکس. در آبان ماه امسال، بورس تنها بازاری بود که ریزشی ظاهر شد.

در آبان ماه تنها بورس بازدهی منفی داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.