مرحله دوم احیای بافت تاریخی ارومیه شروع شد

به‌گزارش میرا‌ث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی، پس از انجام جلسات، بررسی‌ها و مطالعات پیش‌مقدماتی، مرحله دوم از طرح احیاس بافت تاریخی‌فرهنگی شهر ارومیه در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفت و هم اکنون پس از انجام تشریفات قانونی مرتبط با انتخاب پیمانکار ذی‌صلاح، اجرای آن شروع می‌شود.

در مرحله جدید این طرح، پیش‌بینی شده است که حداقل پنج محدوده تاریخی واقع در محور خیابان امام حد فاصل میدان ولایت تا انقلاب (ایالت)، سامان‌دهی شوند به‌طوری‌که جداره‌های خارجی و مشرف به خیابان امام، با مصالح بومی و مطابق با بافت قدیمی، همگون‌سازی خواهد شد.

اعتبار تخصیص داده شده برای این مرحله از طرح، بالغ بر 4میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین شده است.

طرح احیای بافت تاریخی ارومیه یکی از طرح‌های بزرگ اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی است که در آن علاوه بر مرمت و سامان‌دهی ابنیه تاریخی موجود در محدوده این بافت، قرار است که جداره بیرونی بناها و ساختمان‌های تجاری و اداری موجود در شکل و شمایلی یکدست و همگون با وضعیت تاریخی و قبلی خود بدست بیاورد.

اجرای کامل این طرح در چند فاز و در بازه زمانی 10ساله پیش‌بینی شده است که در صورت تأمین اعتبار لازم و همراهی و همکاری سایر ادارات مسئول و دخیل در مدیریت شهری و همچنین کسبه و تجار شاغل در این محدوده، این مهم محقق خواهد شد.

در مرحله اول این طرح که سال قبل انجام شد، سردر و جداره بیرونی مدرسه 22 بهمن، مدرسه چمران، سردرراسته یونچی بازار، راسته نظمی افشار، تیمچه نصیرزاده و ساختمان ایالتی استانداری مرمت و سامان‌دهی شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.