گردشگری خلاق زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری است

مسلم عبدی امروز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه در سلسله رویدادهای کار آفرینی مرکز نواوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی استان مرکزی که در قالب رویداد تازه شو و با محوریت “گردشگری” برگزار شد اظهار کرد: مرکز شتابدهی می‌تواند ایده‌ها را تبدیل به فرصت کند و در فاز عملیاتی قرار دهد.

وی بیان کرد: جای خالی مشاور در حوزه گردشگری در حوزه ایده‌های جوانان احساس می شود. با کمک مشاور می توان ایده‌ها را به شکل کارشناسی تجاری سازی کرد و از آن خلق ثروت کرده و درآمدزایی کرد.

عبدی بازاریابی و تبلیغات را دو مولفه در حوزه گردشگری دانست و افزود: کرونا یک فرصت مناسب برای افرادی است که در زمینه گردشگری خلاق هستند. کرونا گردشگری را به سمت فضای مجازی حرکت داد و توانست بازاریابی را در حوزه مجازی تقویت کند.

وی به تعریف ۱۰۰ رویداد در استان مرکزی با ارائه تقویم گردشگری اشاره کرد و افزود: علاقمندان می توانند ایده های خود را در حوزه گردشگری سلامت، مشاهیر و سایر جاذبه‌های گردشگری مطرح کنند تا بتوان از این ایده‌ها بهره‌برداری کرد.

مسعود شهرجردی کارشناس مرکز منش جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز گفت: چاره‌جویی برای حل مشکلات در حوزه گردشگری با ایده‌های خلاقانه در قالب جلسات حضوری رویداد چاره جو با بهره گیری از ظرفیت جوانان از جمله برنامه های در دست اقدام است.

وی به برگزاری رویداد چاره‌جو در روستای هزاوه اشاره کرد و افزود: در نظر داریم این رویداد را در روستای هزاوه رونمایی کنیم تا ضمن آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های گردشگری این منطقه بتوانیم مشکلات این صنعت را بررسی و برای برون رفت از آن تصمیم‌گیری شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی نیز گفت: باید ایده‌های خود را برای اجرایی شدن در پساکرونا طرح و برای اجرایی شدن آن سازوکار مناسب را اتخاذ کنیم.

سیدحسن حسینی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است و باید تلاش کرد تا جاذبه‌های گردشگری استان را به خوبی معرفی و زمینه ماندگاری بیشتر مسافران فراهم شود.

وی بیان کرد: ایجاد و توسعه بازارهای هدف گردشگری برای تقویت صنعت گردشگری، خودشکوفایی گردشگران با فراهم کردن سفری خاطره انگیز، تلاش برای جلب مشارکت‌های عمومی جوامع محلی با معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، شناخت انگیزه‌های گردشگران، آشنایی با سلایق و علاقه‌های گردشگر، بازاریابی با توجه به مولفه‌هایی نظیر شرایط اقامت، پذیرایی گردشگر، انجام پژوهش‌های میدانی و روان‌شناختی از ضروریات برنامه ریزی در این حوزه است.

حسینی مهمان نوازی را یکی از مهمترین مولفه ها در ایجاد کسب و کار و اشتغال در صنعت گردشگری دانست و افزود: همکاری بین بخشی برای تقویت فضای کسب و کار با تاکید بر شناخت کافی از گردشگر و برآوردن نیازهای گردشگران در این صنعت از اهمیت خاصی برخوردار است.

در این نشست علی جوکار مدیر عامل شرکت آسمان آبی سندباد و مهدی صدرایی مبدع سایت jatajar.ir به بیان نقطه نظرات و ایده های خود پرداختند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.