واقع‌نمایی راهبرد رسانه‌ها در مسائل موجود باشد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما ابوذر کوثری در بیست ویکمین نشست شورای اطلاع‌رسانی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: براساس آمار این استان جزو استان‌هایی با میانگین پایین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بوده به گونه‌ای که  میانگین کشوری ۶۱.۹ درصد است و این استان با  ۴۸ درصد در رده‌های پایین قرار دارد.

رییس شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان با بیان این که مجموعه‌های درگیر با اپیدمی کرونا به ویژه حوزه بهداشت و درمان زحمات زیادی را متحمل شده‌اند ولی در نهایت روزمرگی و خستگی به وجود آمده ممکن است آسیب‌زا باشد افزود: تکراری شدن نوع اطلاع‌رسانی در مورد این اپیدمی باعث عادی‌انگاری خواهد شد که این مهم زیانبار است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به این که  اطلاع‌رسانی‌ها و حجم تولید محتوا در زمینه کرونا  در تمامی دستگاه‌ها با محوریت علوم پزشکی کاهش پیدا کرده خاطرنشان کرد: این اطلاع‌رسانی در تبلیغات محیطی، رسانه‌های دیداری و شنیداری و فضای مجازی باید باتوجه به حساسیت آن افزایش  یابد.

 کوثری با بیان اینکه در موضوع فراوانی شکایات مردمی بر حسب نوع این شکایات ۶۷ درصد رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محیط کار بوده است اظهارداشت: به لحاظ فراوانی شکایت بر روی اصناف و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی‌شان خبازی‌ها با ۴۸ درصد در صدر این جدول قرار دارند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها در انتخابات پیش رو شرایط برگزاری این انتخابات است خاطرنشان کرد: در این رابطه ستاد انتخابات کشوری و استانی برنامه‌‍ریزی‌های لازم برای رفع دغدغه و سلامت انتخابات را انجام داده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انتخابات ده‌ها فرایند دارد که از نخستین لحظات صدور دستور کار انتخابات و شکل‌گیری هیات اجرایی آغاز شده و تا ۲۸ خرداد روز انتخابات این فرایندها ادامه خواهد داشت بیان کرد: در تمامی این فرایندها متغییر کرونا در نظر گرفته شد و به همین دلیل در موضوع ثبت‌نام شوراها سه شیوه الکترونیکی لحاظ و زمانبندی انتخابات شورای شهر و روستا به صورت مجزا به اجرا در آمد.

 وی با بیان اینکه در تمامی این فرایندها موضوع کرونا در زمان رای‌گیری آیتمی منفی است تاکید کرد: تمام تلاشمان به این صورت خواهد بود  که در موضوع توزیع مکانی، آمایش صندوق‌های رای و افزایش شعب برنامه‌ریزی شود تا فضای کافی در اختیار لحاظ شده و مردم دغدغه نداشته باشند.

 رییس شورای اطلاع‌رسانی سیستان و بلوچستان گفت: با تمهیدات دست‌اندرکاران اجرایی، ستاد انتخابات و مشارکت مردم در مجموع شمار ثبت‌نام‌های شوراهای شهری و روستایی در این دوره ۱۴.۶ درصد  افزایش داشته است.

 وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان با وجود اینکه ۳.۲ درصد جمعیت کشور را دارد اما شمار ثبت‌نام‌کنندگان استان در شورای شهر هشت درصد کل ثبت‌نام‌کنندگان کشور است که میزان و معدل خوبی برای ما محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: امید و تلاشمان این است که با همین رویه و تدبیر که ایجاد شده در انتخابات پیش‌رو افزایش مشارکت‌ها را داشته باشیم. 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان به دلیل ویژگی‌هایی خاص خود در انتخابات جزو استان‌های مهم بوده است اظهار داشت: متاسفانه به اشتباه بجای فرهنگ مطالبه‌گری، فرهنگ مخالف‌خوانی جا افتاده که در این زمینه رسانه‌ها باید وارد عمل شده و دسیسه‌های رسانه‌های معاند را با اطلاع‌رسانی صحیح شکست دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به لزوم تبلیغات وتولید محتوا در فضای رسانه‌ای، مجازی و محیطی برای اطلاع‌رسانی اپیدمی کرونا گفت:  نوع تبلیغات استفاده شده برای اطلاع‌رسانی ویروس کرونا به ویژه از سوی دانشگاه های علوم پزشکی  با محوریت روابط عمومی‌ها باید پردازش بیشتری شود.

حسین مسگرانی با دلایل و چرایی میزان کم توجهی ورعایت پروتکل های بهداشتی تصریح  کرد: با تبلیغات و در نظر گرفتن تولید محتوای هنری و قابل پسند بودن مردم می‌توان از خستگی و تکراری بودن اطلاع‌رسانی جلوگیری کرد.

 وی بیان کرد: یکی از روش‌های تاثیرگذاری در کار اطلاع رسانی مصاحبه با  افراد جدید و متخصصان در رسانه استانی است که نتیجه مثبت و مطلوبی را در بر خواهد داشت.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.