کاهش قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/9/29

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی در روز جمعه و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و 799 هزار تومان رسید.

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، قیمت طلا پس از رشد چشمگیر پنج‌شنبه، در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود ارزش دلار، کاهش یافت اما در مسیر ثبت سومین رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری در روز جمعه با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۸۴ دلار و ۴۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۲.۴ درصد رشد داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۸۹ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۳۱ دلار و ۳۰ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش، در ۱۸۹۰ دلار و ۴۰ سنت بسته شد.

به گفته مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس، تدابیر محرک مالی آمریکا کم و بیش از سوی بازار لحاظ شده است و بنابراین معامله‌گران در تلاش هستند تا پیش از تعطیلات به سودگیری بپردازند. شکستن سطح ۱۸۹۲ دلار زمینه را برای صعود طلا تا سطح ۱۹۱۰ دلار فراهم می‌کند.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا در تلاش برای به تصویب رساندن دور جدیدی از کمک مالی هستند و قانونگذاران هر دو حزب اظهار کرده‌اند که شکست در رسیدن به توافق دیگر یک گزینه نیست.

به گفته هان تان، تحلیلگر بازار شرکت FXTM، اگرچه توافق پیرامون بسته کمک مالی ممکن است به صعود طلا کمک کند اما افزایش پایدار قیمت این فلز ارزشمند مستلزم نشانه های اوج گیری قابل توجه فشارهای تورمی است.

دلار آمریکا ۰.۲ درصد افزایش یافت و از پایین‌ترین رکورد دو سال اخیر اندکی فاصله گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران همچنین اظهار کردند طلا از وعده بانک مرکزی آمریکا برای ادامه برنامه خرید اوراق قرضه تا زمان پیشرفت قابل توجه بهبود بازار کار و رسیدن به نرخ تورم دو درصدی، حمایت یافته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و به ۲۵ دلار و ۷۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با یک درصد کاهش، به ۱۰۳۳ دلار و ۶۷ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۲۳۴۳ دلار و ۱۸ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه 29 آذر ساعت 19، با 308 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 25،494 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 25 هزار و 500 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 500 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه 29 آذر ساعت 19، با 200 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 31،351 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 31 هزار و 350 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و 350 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 401 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 799 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 132 هزار و 600 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 250 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 250 هزار تومان و دو میلیون و 380 هزار تومان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.