آخرین وضعیت طلا و دلار در بازار / امید کم‌رنگ سهامداران در روز افت شاخص / دلار چه می‌شود؟

با وجود تشدید تنش‌های سیاسی، امروز بازارهای طلا و دلار روز آرامی را پشت سر گذاشتند. در همین حال بورس هم با وجود برخی تصمیمات امیدبخش بار دیگر روندی منفی را در پیش گرفت.

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه تا ساعت ۱۵ با دو تومان کاهش، 13 هزار و 380 تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه هم تا ساعت ۱۶ با 87 هزار تومان کاهش به پنج میلیون و 44 هزار تومان رسید.

قیمت طلا مثقال 18 عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه تا ساعت ۱۵ با چهار هزار تومان افزایش، دو میلیون و 197 هزار تومان رسید.

اما بورس چه وضعیتی داشت؟

بازار سهام در آخرین روز کاری این هفته پرتلاطم، در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکایی عین الاسد در استان الانبار عراق، کار خود را در محدوده منفی معاملاتی به پایان رساند.

بازار سهام امروز هم روندی نزولی داشت.

این واکنش بازارها درحالیست که امروز تحولات منطقه نسبت به روز گذشته تشدید شده بود. آخرین اخبار را از این لینک تنش‌های ایران امریکا بخوانید.

در همین حال امروز رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نرخ‌های فعلی، قیمت واقعی و ذاتی ارز نیست، گفت: ما امیدواریم که قیمت ارز بازگردد زیرا به دلیل شوک های سیاسی بالا رفته و ماندگار نیست.  آثار مربوط به شوک‌های روانی ناشی تنش‌های سیاسی سرجای خود است، اما به تدریج از بین خواهد رفت.

اظهارات وزیر نفت درباره روند قیمت نفت، سخنان رئیس جمهور خطاب به آمریکا، ارزیابی وضعیت دلار پس از تحولات جدید منطقه، انتشار جزئیات بیشتر از سقوط هواپیما اوکراینی، رشد ۴ درصدی قیمت نفت پس از حمله موشکی ایران و اولین واکنش بازارهای جهانی به اقدامات تلافی‌جویانه ایران از مهمترین اخبار امروز بودند.

علاوه بر این‌ها اخبار امیدبخش برای سهامداران نیز امروز قابل توجه بود که البته این اخبار هم نتوانست مانع نزولی ماندن شاخص بورس شوند.

پس از افزایش تنش‌های سیاسی منطقه، امروز سازمان بورس و اوراق بهادار جهت افزایش اطمینان به روند بازار و کاهش نوسانات احتمالی، تصمیم گرفت، دامنه نوسان، دو درصد باشد.

همچنین یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار هم اعلام کرد که هیئت وزیران، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به تصویب رساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.