2 عامل موثر در پیش‌بینی آینده دلار

فعالان بازار ارز در چند وقت شاهد یک ثبات نسبی در قیمت دلار بوده‌اند. این ثبات ناشی از چیست و چقدر می‌تواند تداوم داشته باشد؟

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، فعالان بازار ارز در چند وقت شاهد یک ثبات نسبی در قیمت دلار بوده‌اند. این ثبات ناشی از چیست و چقدر می‌تواند تداوم داشته باشد؟

در فضای کلان اقتصاد ایران شاید مهمترین اتفاق اخیر ارائه لایحه بودجه دولت به مجلس باشد که سیگنال‌های قابل توجهی برای فعالان بازارهای مختلف داشته است. اما آیا این موضووع هم بر قیمت دلار و ثبات ارزی فعلی تاثیری داشته است؟

در همین مورد دنیای اقتصاد در تحلیلی نوشته است: نرخ هر دلار آمریکا که روز یکشنبه زیر فشار عرضه به نرخ 13 هزار و 190 تومانی تنزل کرده بود، ساعت 16 روز گذشته 50 تومان دیگر کاهش یافت و در سطح 13 هزار و 140 تومان قرار گرفت. این نهمین روز متوالی است که شاخص ارزی کشور در بین سطوح ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان و ۱۳ هزار و ۲۱۰ تومانی نوسان کرده است. ثبات دلار در این محدوده را می‌توان نتیجه تلاقی دو رویکرد دانست. رویکردی که با اشاره به میزان درآمدهای نفتی و بودجه‌بندی دولت برای سال بعد، احتمال کاهش ارزش ریال را بیشتر می‌داند و رویکرد مقابل که با خوش‌بینی به دورنمای مثبت روابط خارجی کشور، عقب‌نشینی دلار پس از فروکش تقاضای تجاری را محتمل می‌داند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.