ارزانی دلار و طلا در روز ثبات بازار خودرو / بورس تنها بازار صعودی امروز / آماری که انتشارش محرمانه شد

قیمت دلار و طلا امروز ارزان شدند و بازار سهام به همان روند صعودی سابق خود ادامه دارد. در همین حال بازار خودرو امروز یک روند باثباتی را پشت سر گذاشت.

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۵ با 0.1 درصد کاهش، 12 هزار و 980 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز سه‌شنبه سوم دی ماه تا ساعت ۱۵ با 200 تومان کاهش به 463 هزار و 600 تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز سه‌شنبه سوم دی ماه تا ساعت ۱۵ با پنج هزار تومان کاهش به چهار میلیون و 536 هزار تومان رسید.

در همین حال امروز بازار سهام تنها بازار مالی با روند صعودی بود.

شاخص کل بورس با رشدی ۲۸۹۳ واحدی در کانال ۳۶۲ واحدی قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز ۹۷۶ پله رشد کرد و در کانال ۱۱۳ هزار متوقف شد.

بازار سهام امروز هم روندی صعودی داشت.

در همین حال امروز بازار خودرو یک روز تقریبا باثبات را پشت سر گذاشت.

در حالی که مقایسه قیمت‌های امروز و دیروز بیشتر خودروها حاکی از ثبات نسبی در بازار است اما سه مدل پراید نوسان محدودی داشته‌اند.

انتشار آمار چک برگشتی در آبان ماه، وعده کاهش قیمت خودرو به یک سوم، تشریح اقدامات ایران در مبارزه با پولشویی و پیش‌بینی فعالان بخش خصوصی از وضعیت تجارت تا پایان سال از مهمترین گزارش‌های امروز بودند.

در همین حال امروز رئیس بنیاد مستضعفان نشست خبری داشت که در آن از پرداخت ۶۷۰ میلیارد تومان مالیات سال ۹۷ خبر داد و با اشاره به فروش ۲۶ هزار میلیارد تومانی گفت: برخی شرکت‌های بنیاد کاغذی هستند.

همچنین یلدا راهدار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران امروز به سرویس اخبار تاریخ ما گفت: در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی و خدماتی ما در مرحله تعطیلی یا نیمه تعطیل قرار گرفتند. با افزایش قیمت بنزین مراکز خدماتی رفاهی مثل هتل‌ها در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند.

راهدار در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در استان فارس چه تعداد واحد صنعتی تعطیل شده‌اند؟ گفت: در فصل پایش فضای کسب و کار قرار داریم. آنچه که مشهود این است که افزایش قیمت بنزین بخش اعظمی از بنگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده و وضعیت آنها را نابه‌سامان کرده است. در حقیقت بحث حامل‌ها انرژی برای اکثر واحدهای صنعتی به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است. در خصوص تعطیلی بنگاه‌ها باید اعلام کنیم که متاسفانه آمار تعطیلی بنگاه‌های صنعتی محرمانه است.

سرویس اخبار تاریخ ما امروز یک ادعای وزیر راه و شهرسازی را هم بررسی و نتیجه‌گیری کرده است: بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر شخصی حدود ۲۳ سال پیش اقدام به خرید مسکن کرده تقریبا درآمد شش سال خود را به آن اختصاص داده، این در حالی است که اگر فرزند همان شخص در حال حاضر بخواهد همان خانه را خریداری کند باید درآمد بیش از ۱۹ سال خود را به آن اختصاص دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.