دلار، تنها بازار ارزان شده امروز / خودرو هم نوسانی شد / هشدار به سهامداران بورس

در بین بازارهای مالی تنها بازار ارز امروز روندی صعودی نداشت. همزمان با افزایش قیمت طلا و صعودی بودن شاخص بورس، امروز در بازارهای غیرمالی مانند خودرو نیز نوساناتی اتفاق افتاد.

به گزارش سرویس اخبار تاریخ ما، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه دوم دی ماه تا ساعت ۱۶ با پنج تومان کاهش، 12 هزار و 982 تومان معامله شد.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز دوشنبه دوم دی ماه تا ساعت ۱۶ با دو هزار و 700 تومان افزایش به 464 هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد امروز دوشنبه دوم دی ماه تا ساعت ۱۶ با 24 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 535 هزار تومان رسید.

اما وضعیت بازار سهام امروز چطور بود؟

شاخص کل بورس که در یک ساعت ابتدایی نزدیک به شش هزار واحد افزایش پیدا کرده و سقف ۳۶۰ هزار را پشت سر گذاشته بود، در میانه بازار و بر اثر شایعه تعطیلی بورس تهران به دلیل آلودگی دچار ریزش شدیدی شد.

بازار سهام امروز روندی صعودی داشت.

درباره وضعیت بازار سهام، حمید کوشکی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به سرویس اخبار تاریخ ما گفته است: «برخی از صنایع دارای حباب هستند، اما اسمی از آنها نمی‌برم تا سهام‌داران با تحلیل خود بتوانند آنها را شناسایی کنند؛ این دسته از گروه‌ها صرفا به این دلیل معامله می‌شوند که بازار در جریان صعودی است.»

وی تصریح کرد: «این نمادها در دسته صنایع کوچک هستند و همچون گروه‌های دلاری مثل پتروشیمی‌ها، کانی‌ها و فلزی‌ها، با افزایش نرخ ارز رشدی نخواهند کرد.»

کوشکی با تصریح این نکته که وقتی چشم‌انداز افزایش نرخ دلار وجود دارد، صنایع دلاری و صادراتی به مراتب جذاب‌تر هستند، عنوان کرد: «این شرکت‌ها در گیر و دار رکود داخلی، با مشکل مواجه نیستند. اما در خصوص مشکلاتی که این شرکت‌ها را تهدید می‌کند، مساله تحریم‌ است. اما هرچه که از آغاز برقرار مجدد تحریم‌ها جلو می‌رویم، مشاهده می‌شود که در فروش مقداری شرکت‌ها اختلالی به وجود نیامده است.»

وی در ادامه افزود: «اما اوضاع داخلی اقتصاد کشور در وضعیتی مناسبی به سر نمی‌برد و اگر این روند بخواهد به مرور رسوب کند، به یکباره شاهد بحرانی‌تر شدن فضا خواهیم بود. شاید بسیاری از افراد با این استدلال مخالف باشند، اما در پاسخ به آنها باید گفت که ما در مرحله اول شوک اقتصادی قرار داریم و اگر گشایش سیاسی رخ ندهد، این بحران رفته رفته در اقتصاد کشور رسوب می‌کند.»

اما امروز بازار خودرو هم شاهد نوساناتی بود.

با وجود آنکه نیمی از خودروهای مورد بررسی نسبت به دیروز رشد قیمت داشته‌اند اما برخی خودروها نیز ارزان شدند. رکورددار این ارزانی پژو پارس اتوماتیک با کاهش یک میلیون تومانی بود.

امروز همچنین رئیس جمهور در دو برنامه سخنانی را بیان کرد.

حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار «سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند، روابط دو کشور را دوستانه، صمیمی و دیرینه دانست و اظهار کرد: تردیدی وجود ندارد که با اراده مستحکم دو دولت و دو ملت بزرگ ایران و هند در آینده روابط و همکاری‌های فی‌مابین بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

رئیس جمهور گفت: مطمئناً این شرایط گذراست و آمریکا ناگزیر است دیر یا زود، قبل یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری‌اش دست از فشار حداکثری بر ایران بردارد.

همچنین روحانی در برنامه‌ای دیگر درباره مسکن ملی گفت: در طرح ملی مسکن با فرمول مشارکتی، دولت زمین رایگان و امکانات لازم را در اختیار مشارکت کننده و توسعه‌گر قرار می‌دهد و با تسهیل در فرایند صدورمجوزها، به تسریع در اجرا کمک می‌کند تا در مدت زمان کمتری واحدهای مسکونی ساخته شوند.

امروز رئیس مجلس هم اظهار نظری داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی امروز گفت: اگرچه برخی کالاها با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین می‌شود اما به دست مردم نمی‌رسد لذا مرکز پژوهش‌ها باید به راه‌هایی فکر کند که این امکانات به دست مردم برسد.

معاون اول رئیس‌جمهور هم امروز با بیان اینکه دولت به فشار معیشتی مردم آگاهی کامل دارد که مردم در فشار هستند، گفت: پرداخت یارانه معیشتی ادامه می‌یابد و امیدوارم نه‌تنها طرح حمایتی معیشتی ادامه یابد بلکه تلاش می‌شود با راهکارهای جدید و جذب منابع جدید کمک‌ها و حمایت‌های بیشتری از مردم شود.

از اخبار مهم دیگر امروز اعلام کاهش شدید فروش کیک، فزونی افزایش قیمت دلار کانادا از دلار آمریکا، مشخص شدن تکلیف ذرت‌های آلوده و بازدهی مثبت هفتگی بازارهای جهانی گذشت بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.