نخستین جشنواره شاتوت 28 و 29 تیر در دهستان سولقان برگزار می‌شود

به‌گزارش میراث‌آریا، نخستین جشنواره شاتوت که به همت دهیاری روستای سولقان و همکاری شهرداری منطقه 22 برگزار می‌شود، شامل معرفی میوه شاتوت و فرآوردهای آن، عرضه مستقیم این میوه، عرضه مستقیم صنایع دستی و سوغات دهستان سولقان، برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی و مشاوره و بررسی خواص درمانی شاتوت است.

ابوالفضل میری دبیر نخستین جشنواره شاتوت گفت: «هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فرهنگ و آداب روستا، حمایت از بخش اشتغال خانگی و تولید و عرضه محصولات با کیفیت ارگانیک کشاورزی و دامی و باغی به مردم شهر تهران است.»

دبیر جشنواره شاتوت افزود: «عمده محصولات باغ های این منطقه، گیلاس، شاتوت و گردو است و با برگزاری این جشنواره قصد داریم تا زمینه رونق و توسعه گردشگری در این منطقه را بیش از پیش فراهم کنیم.»

میری افزود: «افتتاحیه مراسم نخستین جشنواره شاتوت روز پنجشنبه 28 تیر از ساعت 18 با حضور محمد حسین مقیمی استاندار تهران، عیسی فرهادی فرماندار تهران، معاون فنی عمرانی فرمانداری تهران، شهردار منطقه 22 تهران و دیگر مسئولان و نیز با حضور پرشور شهروندان به همراه برنامه های متنوع برگزار خواهد شد.»

شاتوت گونه ای از توت است که اصل آن از ایران است. بین خانواده توت، درخت شاتوت از همه کوچکتر است. این درخت عمر طولانی دارد و می‌تواند برای چند سال زنده بماند.

این میوه سرشار از منبع ویتامین c است و برای درمان کم خونی، جلوگیری از پوسیدگی دندان و سلامت و زیبایی پوست مفید است.

این جشنواره در روستای سولقان واقع در اتوبان همت، شهران، انتهای بولوار کوهسار برگزار خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.