عوامل موثر در بسته بندی با شیرینگ

ارائه محصولات به مصرف کننده از ظاهر تا حس و طول عمر، باید یک تجربه عالی باشد. چروک‌پیچی فرآیندی آسان است که به دو عنصر اساسی نیاز دارد: نوع مناسب فـیلم کوچک و گرما. فقط با یک رول فیـلم کوچک و منبع گرمایش، تمام ابزارهای مورد نیاز برای ضد آب و هوا و ضد دستکاری تقریباً هر چیزی را، صرف نظر از اندازه، در اختیار دارید. همچنین می‌توانید لایه‌ای از اعتماد به نفس را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان بیاورید و در صورت استفاده مناسب، با درخشش محافظ بسته‌ بندی، متمایز شوید!

با توجه به انعطاف پذیری، دوام و سایر مزایای ارزشمند استفاده از فیـلم شرینک، بسیاری از شرکت ها از این گزینه برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند. برای اینکه محصولات خود را با فـیلم شرینک به بازار عرضه کنید، این راهنما همه چیزهایی را که باید بدانید، از جمله اینکه فـیلم شرینک چیست، معمولاً برای چه مواردی استفاده می‌شود، چه نوع‌هایی در دسترس هستند، و عوامل موثر در بسته بندی با شیرینگ را در اختیار شما قرار میدهد‌.

فیلم شیرینگ چیست؟

شرینک روپ (همچنین به عنوان  فـیلم  شرینک یا بسته بندی کوچک شناخته می شود) یک ماده پلیمری همه کاره است که برای بسته بندی کالاهای نهایی استفاده می شود. گرما به فیـلم اعمال می‌شود – یا توسط یک تونل حرارتی نوار نقاله یا یک تفنگ حرارتی الکتریکی یا گازی – که فیلـم را کاتالیز می‌کند تا به طور محکم در اطراف آیتم قرار داده شده در آن منقبض شود. این فرآیند باعث ایجاد یک مانع شفاف و بادوام از محافظت در اطراف محصول می شود.

سه نوع اصلی از فـیلم‌ها در بسته‌ بندی جمع‌شونده استفاده می‌شود : پلی‌وینیل کلراید، پلی‌الفین و پلی‌اتیلن. هر یک از این مواد دارای قابلیت ها و ویژگی های متفاوتی هستند که آنها را برای  کاربردهای خاص مناسب می کند. علاوه بر این، هر یک را می توان به صورت همزمان در فـیلم های چند لایه با افزودنی های مختلف اکسترود کـرد تا خواص مانع متمایز ایجاد کند که باعث افزایش ماندگاری یا ظاهر خاص می شود.

فیلـم‌های شرینک  را می‌توان به شکل رول پهن، کیسه‌ها، روکش، باند و لوله تبدیل کـرد. آنها می توانند نوعی محافظ مقاوم در برابر دستکاری را به کالاهای بسته بندی شده اضافه کنند. 

فیلم استرچ PVC ، خرید فیلم استرچ پی وی سی غذایی مدل کره ای-نادی پلاستیک

 

شرینک فـیلم چه مزایایی دارد؟

مزایای استفاده از فـیلم بسته بندی شرینک در فرآیند بسته بندی شما بسیار زیاد است. انعطاف پذیری، استحکام، قابلیت بازیافت و قابلیت های بصری آن را به گزینه ای ایده آل برای بسیاری از انواع محصولات و کاربردها تبدیل کرده است.

  • دوام فیـلم شرینک به شما امکان می دهد از محتویات بسته بندی محافظت و نگهداری کنید
  • فیـلم کوچک می‌تواند درخششی براق برای بهبود جذابیت بصری با بسته‌بندی محصول شما ایجاد کند.
  • یکی از بزرگترین مزیت های فیـلم های کوچک کننده POF و PE این است که قابل بازیافت هستند
  • بسته‌بندی خود را برای کاهش هزینه با کاهش یا انتخاب یک فـیلم با عرض کمتر بهینه کنید.

در ادامه مقاله چند مورد از عوامل موثر در بسته بندی با شیرینگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مواردی که باعث می‌شود، با نایلون شیرینگ بسته بندی با کیفیتی ارائه دهید را با هم مطالعه می‌کنیم.

عوامل موثر در بسته بندی با شیرینگ

عواملی مانند جنس نایلون شیرینگ، تیغه دوخت شیرینگ، تنظیمات صحیح دستگاه شیرینگ پک توسط کاربر و خنک کاری بسته بندی در شیرینگ کردن محصول موثر است.

جنس نایلون شیرینگ

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در بسته بندی با شیرینگ، توجه به جنس و ضخامت نایلون شیرینگ است. نایلونی که انتخاب می کنید باید ضخامت و میزان فشردگی قابل قبولی داشته باشد. در واقع هر چقدر جنس نایلون ضخیم باشد، نشان دهنده کیفیت بیشتر است و در نتیجه در مقابل پاره و سوراخ شدن مقاومت بیشتری دارد.

تیغه دوخت شیرینگ
تیغه دوخت شیرینگ

تیغه دوخت شیرینگ

تیغه دوخت در دستگاه بسته بندی شیرینگ، از نوع تیغه فرم دار و ساخته شده از آلومینیوم آلیاژی است. روکش این تیغه از تفلون و یا گرانیت بوده و هنگام حرارت دهی از المنت میله ای استفاده می‌شود. توجه به این تیغه بسیار مهم است؛ زیرا ا در صورت حرارت دهی زیاد، دوخت نایلون سوخته و در صورت حرارت کم، دوخت خام می‌شود که در هنگام شیرینگ، این بخش از دوخت شکاف برداشته و باعث بر هم خوردن ظاهر بسته بندی می‌شود و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

تنظیمات صحیح دستگاه شیرینگ پک توسط کاربر

یکی دیگر از عواملی که در افزایش کیفیت بسته بندی شیرینگ مهم است. تنظیمات مربوط به دستگاه است که باید به طور دقیق انجام شود. این تنظیمات شامل: تنظیم دما و سرعت حرکت نوار نقاله است که این دو به ضخامت فـیـلم شیرینگ بستگی دارند. در واقع سه عامل: ضخامت نایلون شیرینگ، میزان دمای داخل تونل شیرینک و سرعت حرکت نوار نقاله ، بر روی کانوایر با یکدیگر ارتباط مستقیم داشته تا یک شیرینک مطلوب و خوب داشته باشیم.

خنک کاری بسته بندی

آخرین عاملی که در بسته بندی شرینک باید به آن توجه شود تا کیفیت بسته بندی حفظ شود، این است که پس از خروج محصول بسته بندی شده از تونل حرارتی، نایلون شرینک شده باید به خوبی خنک شود؛ به این دلیل که پس از خارج شدن محصول از تونل، نایلون بر اثر حرارت، حالت نیمه ذوب و نرمی به خود گرفته است و در صورتی که طی فرآیند درستی خنک نشود و به طور کامل به محصول جذب نگردد، شکل بسته بندی خراب میشود. برای خنک کردن نایلون در این مرحله از فن استفاده می‌شود.

دستگاه بسته بندی شیرینگ نادی پک
دستگاه بسته بندی شیرینگ نادی پک

نتیجه گیری

هر خط بسته بندی متفاوت است و توصیه می شود برای اطمینان از عملکرد دستگاه های بسته بندی، بازرسی های منظم خطوط و تعمیر و نگهداری پیشگیرانه را انجام دهید.

هنگام انتخاب فیـلم شرینک مناسب، عوامل متعددی باید در نظر گرفته شوند. از محیط زیست محیطی گرفته تا قیمت گذاری، پویایی های وجود دارد که ممکن است برای تصمیم گیری شما امکان پذیر باشد. سوال مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که کدام فیلـم کوچک شفاف یا چـاپ شده برای تجارت شما بهتر است؟

زمانی که در نوع شرینک مناسب خود تصمیم بگیرید، باید بفهمید کدام ضخامت فـیلم، برای بسته بندی محصولات شما مناسب تر است.

یک برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه ادامه راه عالی برای اطمینان از بازرسی منظم و عیب یابی تجهیزات و مواد شماست.

زمانی که مواد و ماشین آلات صحیح را پیاده سازی کردید، ایده خوبی است که برای به دست آوردن حداکثر سود، کاهش زمان خرابی و اطمینان از بهترین سرعت ممکن برای بازار و کیفیت تولید، یک بازرسی از خطوط خود (شاخص های کلیدی عملکرد) در نظر بگیرید.

هنگام انتخاب خرید برای بسته بندی، ماشین آلات و خدمات فنی خود، بهتر است با فروشندگان ما در نادی پلاستیک صحبت کنید. قطعا با مشاوره و راهنمایی نیازهای بسته بندی شما برطرف خواهد شد.

سلفون بسته بندی + خرید انواع رول بسته بندی، روکش و سلفون غذا

ارسال یک پاسخ