تاریخچه پیدایش عمل پروتز سینه

به دنیایی از رویاهای فراوان ، اعتماد به نفس بیشتر و همچنین یک اشتیاق برای زندگی بهتر خوش آمدید! در این مقاله به سراغ یکی از رازهای پنهان زیبایی و جذابیت بانوان می‌رویم ؛ رازی که با خود تغییر ، تحول و بهبود را به ارمغان آورد.  پستان ها ، نمادی از زنانگی و زیبایی در بانوان هستند. برای بسیاری از خانم ها ، این قسمت از بدن به عنوان یکی از دلایل اعتماد به نفس و ارتباط با هویت شخصی به حساب می‌آید. اما گاهی اوقات ، به دلایل مختلفی مانند عوامل ژنتیکی ، جراحی‌های پیشین ، یا بیماری‌های مربوطه ، بسیاری از خواسته‌ ها به ظاهر دور می‌شوند. اما در دنیایی که پیشرفت‌ های علمی و پزشکی به سرعت پیش می‌رود ، راه‌ حل‌های زیادی وجود دارد. یکی از آن ‌ها جراحی پروتز سینه است. این روش ، به بانوان این امکان را می‌ دهد تا به خواسته‌ های خود برسند ، اعتماد به نفس را بازیابی کنند و به راحتی به زندگی خود ادامه دهند.

پروتز سینه چه رازهایی در خود نهفته دارد ؟

به راستی ، چگونه این جراحی می‌تواند رویای یک زن را به حقیقت تبدیل کند ؟ در این مطلب ، به سراغ رازهای پنهان و چگونگی پیداش پروتز سینه  و اولین زنی که تحت این جراحی قرار گرفت ، خواهیم پرداخت.

امروزه میلیون‌ها زن در سراسر جهان از این راهکار عجیب و زیبا بهره‌مند شده اند و برای خود بازیابی جسمانی و روحانی فراهم کرده اند. همچنین ، آن‌ها توانسته ‌اند از اعتماد به نفس بیشتر و زندگی‌ پرانرژی و بهتری بهره‌ مند شوند. اما بهتر است پیش از هرچیز به تاریخچه پیداش این جراحی زیبایی بپردازیم.

تاریخچه پیدایش عمل پروتز سینه

خوب است بدانید که عمل بزرگ کردن سینه ها با پروتز سابقه دور و درازی دارد. اولین بار در سال ۱۸۹۵ این موضوع از جانب جراحان مطرح گردید درست زمانی که یک خواننده معروف آلمانی به دلیل سرطان پستان ، مجبور با بافت تخلیه پستان سمت چپ سینه شد. در چنین شرایطی تعداد زیادی از پزشکان و جراحان پلاستیک به فکر این موضوع افتادند تا راهی برای جبران این عضو از دست رفته پیدا کنند ؛ چرا که این خواننده زن مشهور بعد از درمان سرطان پستان و از دست دادن سینه سمت چپ اعتماد به نفس خود را از دست داده و از حضور در استیج های پرمخاطب خودداری می کرد که همین موضوع بسیاری از طرفدارانش را متاثر نمود. در آن عصر امیدهای زیادی وجود داشت تا شاهد حضور مجدد خواننده مورد علاقه خود در صحنه نمایش باشند. البته باید به این موضوع اشاره داشت که تحقیق و بررسی در خصوص روشی مناسب برای بازسازی و ترمیم پستان به سال ها قبل باز می گردد اما بعد از ماجرای عجیب و تلخ این خواننده آلمانی ، دکتر وینچنز با تلاش و همت بیشتری وارد میدان شد.

استفاده از ایمپلنت و پروتز در سایر اندام های دیگر از سالیان پیش به عرصه پزشکی و درمانی راه پیدا کرده بود. برای مثال خوب است بدانید که تاریخچه استفاده از اولین ایمپلنت در قالب اندام مصنوعی به زمان مصر باستان باز می گردد. با این تفاسیر در رابطه با جراحی پروتز سینه محققین سال های زیادی تلاش کردند تا به نتیجه درست و خوبی دست پیدا کنند. چرنی از جمله جراحان سینه مشهور ، یک ابتکار خوب در این زمینه به خرج داد و آن استفاده از غدد چربی کمر و جایگذاری آن در سینه از دست رفته بود. این کار موجب برجستگی جدیدی در اندام خواننده زن شد و شرایطی را فراهم آورد که اعتماد به نفس از دست رفته جبران شود و این خواننده مشهور بتواند به زندگی سابقه خود باز گردد.

همین اقدام موجب گردید که تحقیقات گسترده و وسیع تری در زمینه پروتز پستان ها انجام شود. استفاده از غضروف گاوی پارافین ، مواد شیشه ای و غیره از جمله ابتدایی ترین گزینه هایی بودند که پزشکان به عنوان سینه مصنوعی در نظر داشتند تا از آن استفاده کنند اما متاسفانه تمامی این موارد به دلیل نکروز و عفونت با شکست رو به رو شدند.

 تا آن زمان به این جراحی به چشم عمل زیبایی نگاه نمی شد و تنها افرادی درصدد انجام این جراحی بودند که شرایطی مشابه با خواننده آلمانی داشتند. اما با وجود تمامی شکست ها محققین و جراحان پلاستیک و زیبایی دست از تلاش و کار نکشیدند.

با ظهور اشخاصی مانند جین منسفیلد و مرلین مونرو توجه به جذابیت های زیبایی اندام و زیبایی بیشتر شد تا جاییکه متقاضیان زیادی دوست داشتند با انجام عمل های زیبایی اندامی شبیه به سلبریتی های مشهور داشته باشند. افزایش آمار متقاضیان موجب شد تا فعالیت های گسترده تری در این زمینه انجام شود تا جاییکه سرانجام در سال ۱۹۶۲  صحت عملکرد پروتزها در میان زیباجویان و بانوان رایج شد.

اولین شخصی که پروتز سینه انجام داد !

شاید برای شما جالب باشد بدانید که اولین کسی که به صورت شجاعانه پذیرای این تغییر شد چه کسی بود ! در واقع بعد از انجام آزمایش های لازم و تایید و اطمینان از موفقیت آمیز بودن پروتز سیلیکونی ، ژان لیندسی با اعتماد کامل به پزشک خود داوطلب انجام این جراحی شد.

چرا پروتز پستان با تزریق چربی ادامه پیدا نکرد ؟

شاید این پرسش برای شما ایجاد شود که بعد از برجسته سازی عضو از دست رفته خواننده مشهور با تزریق چربی چرا این فرآیند به همان شکل ادامه پیدا نکرد ؟ در واقع باید بدانید که این تکنیک نیز همچنان ادامه دارد اما از آنجایی که چربی های بدن با افزایش سن به تدریج تحلیل می روند ، ماندگاری و دوام کمتری دارند. از طرفی در تزریق چربی محدودیت حجم وجود داشته و نمی توان فرم خاصی را ایجاد نمود و تنها جاهای خالی پر می شوند. به همین دلیل بدون شک پروتز پستان بهترین جایگزین برای افزایش سایز و جایگزین سینه از دست رفته است. امروزه این جراحی برای آنکه با نتایج بهتری انجام شود ، همزمان با عمل هایی مثل لیفت سینه نیز انجام می شود.

منبع : www.doctor-hadizadeh.com

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ