عموم جامعه ورزشهای الکترونیک را تفریح و وقتگذرانی تلقی میکنند
امید رحیمیان در گفتوگو با خبرگزاری تاریخ ما، درباره ادغام این نوع ورزش و صنعت و تأثیرگذاری آن در اقتصاد اظهار کرد: تحقیقات متوالی انجام شده بر روی این صنعت طی سال های گذشته نشان می دهد مرزهای درآمدزایی آن به شکوفایی منجر شده به طوریکه توانسته است نام ورزش را در میان دیگر رشته ها به دست آورد.
وی افزود: طی سالیان گذشته پیشرفت در این باب به گونه ای بوده که ورزش های الکترونیک مانند دیگر ورزش ها دارای تیم های متعدد، کادر مربیگری، مراکز استعدادیابی، پشتیبانی و سرمایه گذاری توسط شرکت های بزرگ الکترونیک مانند INTEL و AMD، اجرای مسابقات حرفه ای با جوایزی میلیون دلاری مانند مسابقات TI و احداث استادیوم های بزرگی مانند استادیوم چونگ کینک در چین است که همه اینها نشان از سطح جدیت این ورزش در دیگر جوامع دارد.
وی مطرح کرد: امروزه آسیا و اقیانوسیه سهم زیادی در استعدادیابی، سرمایه گذاری و برگزاری مسابقات در زمینه ورزش های الکترونیک دارند به طوریکه ورزش های الکترونیک توانسته در جمع سایر ورزش ها به مسابقات بزرگ آسیایی جاکارتا راه یابد و ورزشکارهای کشور ما نیز توانستند مدال های خوبی در رشته های pes۲۰۱۸ و StarCraft II به دست بیاورند و ورود این رشته به المپیک نیز دور از انتظار نیست.
رحیمیان خاطرنشان کرد: متأسفانه ورزشکارهای کشور ما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند از جمله نبود اطلاعات کافی و عدم فرهنگسازی صحیح که باعث شده خانواده های ایرانی به استعدادهای جوان ها بی اعتنا باشند و حمایت لازم را از این ورزشکارها دریغ کنند.
وی ادامه داد: خیلی دور نیست زمانی که شطرنج را جزء ورزش ها به حساب نمی آوردند در حالیکه امروزه بنا به تغییر سبک زندگی عموم مردم، شطرنج یک ورزش بسیار سخت محسوب می شود و این رشته سنبلی شد تا نشان دهد ورزش تنها به تحرک فیزیکی خلاصه نمی شود و ورزش ذهنی جایگاهی هم تراز با سایر رشته های ورزشی دارد.
رحیمیان ورزش الکترونیک را نیز از خانواده ورزش های ذهنی دانست و تصریح کرد: متأسفانه عموم جامعه فکر می کنند ورزش های الکترونیک علاوه بر اینکه چیزی به جزء بازی های آسان و راحت نیست بلکه یک امر بیهوده است و تنها برای تفریح و وقت گذرانی انجام می شود در حالیکه استعدادهای درخشان در این زمینه تنها با غلبه بر دشواری و چالش های خاص خود می توانند به درجات بالایی دست پیدا کنند.
به گفته رئیس کمیته ورزشهای الکترونیک استان همدان، امروزه در قرن ۲۱ میلادی صنعت بازی های کامپیوتری نه تنها نقش گسترده ای در زندگی عموم مردم ایفا می کند بلکه این صنعت یکی از پردرآمدترین صنعت های جهان نیز محسوب می شود به طوریکه در سال ۲۰۱۹ رقم ۱۵۰ میلیون دلاری تنها برای جوایز مسابقات در این صنعت نشان از قدرت و پیشرفت روزافزون آن دارد.
پایان خبر / تاریخ ما