نقش المپیک برای توسعه بازی‌های الکترونیک در ایران

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، لقمان شاورانی، دبیر انجمن بازی‌های الکترونیک در خصوص فلسفه برگزاری طرح ملی نشاط از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی، اظهار کرد: طرح ملی نشاط، ابتکار انجمن بازی‌های الکترونیک و سازمان ورزش‌های تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزش‌های همگانی بود که پس از برگزاری دو ماه جلسات کارشناسی مقرر شد به دلیل کم تحرکی فراگیر و سکون تمامی گروه‌های سنی، با توجه به سرمایه کاربری بالای انجمن بازی‌های الکترونیک و اشتیاق آن ها به فعالیت بدنی، در کنار ورزش الکترونیک در کنسول‌های مختلف و موبایل‌ها، فعالیت بدنی هم دیده شده است.

وی ادامه داد: این طرح در میادین بین المللی کمیته بین المللی المپیک IOC دیده شده است؛ یعنی هر جا که بازی‌های الکترونیک هست، فعالیت بدنی هم وجود دارد و طرح ملی بازی و نشاط برای نخستین بار است که در کشور اجرا می‌شود و برای نخستین بار است که فعالیت بدنی و بازی‌های الکترونیک در کشور در قالب طرح نشاط در نظر گرفته شده است.

شاورانی تصویب حضور بازی‌های الکترونیک در المپیک را عامل شتاب زای توسعه بازی‌های الکترونیک در سراسر جهان دانست و افزود: برآیند نشست‌های کمیته بین المللی المپیک IOC با فعالان صنعت بازی، منجر به پذیرش بازی‌های الکترونیک در المپیک شد و به همین منظور تمامی ورزش‌هایی که دارای فعالیت بدنی هستند باید وارد بازی‌های الکترونیک شوند، به همین منظور مسابقات مجازی آغاز شده است و ۱۲ فدراسیون جهانی به حوزه ورزش‌های الکترونیک وروده کرده‌اند.

وی افزود: کمیته بین المللی المپیک و حوزه‌های بزرگ صنعتی مانند نفت، پتروشیمی، صنایع غذایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سال ۲۰۲۰ به صنعت بازی الکترونیک ورود کرده‌اند و ما در کشور همواره این نگرانی همراه بوده ایم که ارگان‌های داخلی مانند وزارت فرهنگ و وزارت ورزش و جوانان هر کدام تعریف متفاوتی از بازی‌های الکترونیک داشته‌اند و همین امر منجر به عدم هماهنگی بین سازمانی در رویدادهای بزرگ و سیاست گذاری ها می‌شد و پس از پذیرش رسمی بازی‌های الکترونیک این عدم هماهنگی بین بخشی تبدیل به فرصت شد و شرح وظایف هر دو وزارتخانه مسیر روشنی پیدا کرد.

به گفته دبیر انجمن بازی‌های الکترونیک هم اکنون این فرصت بسیار بزرگ فراهم شده است و می‌توانیم بازی‌های الکترونیک را با یک پیوست قانونی به شورای عالی فضای مجازی ارائه و تعریف بازی‌های الکترونیک را به تمامی سازمان‌ها ابلاغ کنیم.

شاورانی با اشاره به اینکه بازی‌های الکترونیک در دوران پاندمی ویروس کرونا در سراسر دنیا  ۳۰ درصد رشد داشته است، گفت: تصویب حضور بازی‌های الکترونیک در المپیک منجر به توسعه بیشتر این رشته شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.